Sorteeri:

Tiim

/

Ülesanne

Ülesanne #5: Käik objektile

Kooli ümberkujundamist vajava koha analüüs.

Kommenteerivad: Eesti Noorte Arhitektide Liidu (ENAL) liikmed ja EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid ning värsked vilistlased

Kaasa löövad aktiivsed tudengid on Karl Erik Miller kolmandalt kursuselt ning magistrandid Merilin Kaup, Laura Pint ja Margus Tammik. Vilistlastest kirjutavad tagasisidet Ann Kristiin Entson, Elina Liiva ja Andrea Miku.

ENALi liikmed Merilin, Laura, Margus, Ann Kristiin ja Elina hoolitsevad eri koolide arhitektuuritudengite ühtsustunde ja täiendõppe võimaluste eest väljaspool akadeemiat. Näiteks korraldati möödunud suvel Valgas rahvusvahelist mastaapset arhitektuuri suvekooli “Apathy”.

Andrea täiendab end õpetamisealaselt Noored Kooli programmis.
Ann Kristiin juhendab õpilasi ka Arhitektuurikoolis.

Narva Soldino Gümnaasium / EDU

Viktoria Vorobjova, Sofija Mikiško, Anastasia Žukova, Diana Gukovskaya.

Nimeta valitud koht koolimajas: SÖÖKLA
1. Miks on see koht koolimajas oluline? Mille poolest peavad ilmselt kõik koolimaja igapäevased kasutajad seda tähtsaks? Kas kool ilma selle kohata oleks võimalik / milline oleks kool ilma selle kohata?
See koht on oluline, sest seal me võtame energiat tervele päevale. Ilma selle kohata ei ole võimalik elada, sest see on lahutamatu koht meie koolis. Söömise ajal õpilased unustavad oma probleeme ja kohustusi.

2. Kes seda kohta kõige rohkem kasutavad? Kas kasutajaskond on mitme kesine (õpilased, õpetajad, tüdrukud, poisid, eri vanuses, eri huvidega)? Või ühekülgne? Mida seal tehakse?
Kõige rohkem kasutavad õpilased ja õpetajad. Kasutajaskond on mitmekesine, seal süüakse toitu ja juuakse joke, puhatakse. Sööklas on olemas puhver, kus on võimalik osta maiustusi ja karastusjooke.
Vaatle kohta 10 minutit. Mitu inimest loendad? Kes nad on? Mida nad teevad? Kirjuta üles vaatluse teostamise kellaaeg. Kuidas võis kellaaeg vaatlustulemusi mõjutada?
Pärast kuuenda tundi oli sööklas 13 inimest. Need on õpilased, õpetajad, töötajad. Nad ostsid maiustusi ja sõid lõunasööke.

3. Millised kolm erilist sõna kirjeldaksid just seda kohta koolimajas? Proovi leida sõnad, mis ei ole väga tavalised, mis annavad edasi emotsiooni (tunnet) ja mida ei saaks öelda kooli teiste ruumide kohta. Need sõnad ei pea olema ainult positiivsed (head). Kas ruum tundub mõjutavat siin aega veetvate või siit läbi liikuvate inimeste asendeid või liigutusi? Kuidas?
Avar, toituline, söödav.

4. Kuidas siin liigutakse? Millise tempoga? Millistes suundades? Parimaks kirjeldamiseks joonista ka skeem.
. Selles ruumis liiguvad inimesed vabalt, ilma piiranguteta. Mõõduka tempoga. Erinevates suundades.

5. Milline on selle koha sisustus? Kas sisustus on kooskõlas siinsete tegevustega? Või vastuolus? On midagi puudu? On midagi üle?
Meie arvates sisustusega selles ruumis on kõik korras, võiks olla uuem remont ja uued toolid ja lauad.
6. Kuidas see koht kõlab? Milliseid hääli on siin kuulda? Kuidas inimesed räägivad? Millest nad räägivad?
Inimesed räägivad vestluspartneri kuulmiseks valjusti. Inimesed räägivad plaanidest, puhkustest, koolist, sõpradest ja toidust.

7. Mismoodi siin lõhnab? Kui esimese hooga tundub, et ei lõhnagi, püüa keskenduda, ringi liikuda, oma nina kogu võimekus proovile panna. Kas see lõhn on siin alati?
Siin on erinevad lõhnad, iga päev on uus lõhn, sest toit on mitmekesine.

8. Milline on valgus? Kas siin on helge või hämar? Kas see tuleneb ilmast, kellaajast või akende paigutusest ja suurusest?
Siin on hämar valgus: See sõltub ilmast; kul on päike, siis seal on palju valgust, aga kui väljas ei ole päiket, siis on vaja kasutada lisavalgust.

9. Kuidas sa ennast siin tunned? Proovi täpsustada, miks näiteks hästi, kehvasti, mugavalt vmt.
Meie tunneme ennast hästi, rahulolevalt, sest me naudime söömist ning ka mugavalt, sest toolid on mugavad. Siin tunneme end mugavalt ja muretult. Sööklas võime unustada kõik testid ja kooliprobleemid ning lõbutseda klassikaaslastega ja nautida hea aega veetmist.

Kommenteerivad:

Eesti Noorte Arhitektide Liidu (ENAL) liikmed ja EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid ning värsked vilistlased

Elina:

Tere!

Kooli kontekstis on söökla kindlasti väga olulisel kohal ruum. Nagu ka ise mitu korda välja toote, tekitab see õpilastes nn. "vabaduse" tunnet ning õpilased unustavad oma kooliprobleemid. Seega leian, et olete teinud küllaltki julge otsuse asukoha valiku puhul!

Soovitaksin teil edasi minemiseks proovida seda ruumi natuke rohkem kirjeldada. Näiteks olete välja toonud, et see on avar ning pigem hämar. Kuid võite veel mõelda, kas sealsed värvid on sobivad, kas lauad on õigesti paigutatud, kas puhvet on heas kohas jne. Sellised iseloomustused aitavad teil mõelda, mida ja kuidas muuta. Näiteks võib-olla aitaks seinte üle värvimine muuta ruumi valgemaks või muudaks laudade ümber paigutamine ruumis liikumise paremaks.

Edu järgnevate ülesannetega!


Narva Soldino Gümnaasium / 13

Olesja, Danja, Katerina, Alina

Palume Teie tähelepanks meie arvutiklasdi kirjeldamist! Aitäh!

Kommenteerivad:

Eesti Noorte Arhitektide Liidu (ENAL) liikmed ja EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid ning värsked vilistlased

Karl Erik:

Vaadates Teie varasemaid uurimusi oma kooli kohta on näha, et olete huvitatud sellest koolist kui kohast ja selles toimuvast. Ka selle ülesande juures olete enda jaoks konkreetselt mõtestanud ühe ruumi (arvutiklass) ja selle erinevad aspektid. Kindlasti on arvutiklass üks nendest ühisruumidest, kus kogu koolipere mingil hetkel läbi käib, sest IT-tund on kõigil, aga selleks vajalik ruum on enamasti üks. Mis mulle aga veidi piiravaks jääks, on selle ruumi olemus - arvutiklass on väga üheotstarbeline koht justnimelt kalli riistvara tõttu, mis seal sees on - ja seetõttu mõtleks mina enne edasi minemist, kas on olemas siht, kuhu on võimalik selle ruumiga liikuda. Kui Teie grupp usub, et saate selle keeruka ülesandega hakkama, siis soovin edu ja ootan põnevusega, mis edasi teete.
NB: Plaanile soovitaksin panna vähemalt seinade pikkused peale, et tekiks üldine ruumitaju seda vaadates.


Narva Pähklimäe Gümnaasium / HEN Party

Sofiya Gladkovskaya, Polina Golubeva, Ksenija Ivanova, Olesja Langinen

Ülesanne #5: Käik objektile
Sofiya Gladkovskaya, Polina Golubeva, Ksenija Ivanova, Olesja Langinen
Narva Pähklimäe Gümnaasium
Valisime koolimajas raaamtukogu, mis meiemeelest vajab ümberkujundamist.
1. Miks on see koht koolimajas oluline?
Raamatukogul on oluline roll koolielus. Vaatamata sellele , et noorte hulgas on levinud e-raamatud ja linna on ka raamatukogud, ikka raamatukogu peab olema igas koolis. Kooli raamatukogus on need raamatud , mis on kohustuslikud lugemiseks kirjanduse tundides. Samuti sealt on võimalik laenutada kirjandust nii eesti, kui ka inglise keeles. See on koht, kus on võimalik kas lihtsalt puhata mürast või rahulikult istuda ja õppida. Võib olla kool saaks eksisteerida ilma raamatukoguta , aga kooli perele ei ole see mugav.
2. Kes seda kohta kõige rohkem kasutavad?
Raamatukogu kasutavad nii õpilased , kui ka õpetajad. Võib olla see koht on populaarsem vanemate klasside õpilaste hulgas , aga algklasside õpilased külastavad seda ka hea meelega.
3. Millised kolm erilist sõna kirjeldaksid just seda kohta koolimajas?
Kõige tähtsam on see, et meie raamatukogu on väga mugav, kuna see on väike ja kõik on siin selge, mitte nagu suurtes.
Raamatukogu on mõtisklemise koht. Siin saavad kõik õpilased tulla veetma aega kasumlikult ja sõpradega.
Lihtsus. Me võime lihtsalt siia tulla ja tunda end rahulikult ja kergelt, sest siin ei kontrolli teid keegi ja saate oma asjadega tegeleda ilma oma vanemaid moraliseerimata.
4. Kuidas siin liigutakse?
Siin on vaja liigutada möödukas tempos raamatukoguhoidja laua poole ( kui me tahame temaga rääkida) või töölaudade suunas ( kui me tahame kodutööd teha).
5. Milline on selle koha sisustus?
Selle koha sisustus on rahulik. Inimesed seal räägivad vaikselt. Siin domineerivad soojad varjud. Me arvame, et seal on üsna aegunud interjöör. Aga sisustus on kooskõlas siinsete tegevustega. Seal on ideaalne atmosfäär raamatute lugemiseks ja kodutööd tegemiseks.
6. Kuidas see koht kõlab?
Selles kohas on vähe helisid, kuna tuleb järgida vaikust. Saab kuulda, kuidas raamatukoguhoidja õpilasega rääkib või arvutis midagi trükib. Saab kuulata lehtede pööramise heli.

7. Mismoodi siin lõhnab?
Meil on raske kirjeldada, kuidas raamatukogu lõhnab. See lõhnab vana aja ja puidu järele, kuna meie raamatukogu on juba üsna vana ja sisaldab palju raamatuid. Kuid mõnikord, kui koristaja on põrandaid pesnud, lõhnab see värskelt.
8. Milline on valgus?
Tavaliselt on meie raamatukogus alati valgus. Ma arvan, et kõik on tingitud akendest, kuna neid on palju ja need on üsna suured, lisaks palju eredat valgust. Ilmaga seoses pole meil alati akna taga valgust ja seetõttu aitavad lambid meid.
9. Kuidas sa ennast siin tunned?
See on ka puhkeala, kus inimene tunneb end kaitstuna, kus saate mitte ainult teavet saada, vaid ka mõnusalt lõõgastuda. Raamatukogu on kooli kõige vaiksem koht, kus saab tunda rahu.
Seetõttu veedavad paljud õpilased aega raamatukogus.
Ruumi kõrgus: 2450cm

Kommenteerivad:

Eesti Noorte Arhitektide Liidu (ENAL) liikmed ja EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid ning värsked vilistlased

Andrea:

Aitäh põhjaliku kirjelduse eest! Teie vastuseid lugedes tekkis tunne, nagu viibiksin ise selles ruumis. Mulle meeldis teie tähelepanek: "Võib olla kool saaks eksisteerida ilma raamatukoguta, aga kooliperele ei ole see mugav." See lause toob esile asjaolu, et majale (või institutsioonile) polegi iseenesest raamatukogu vaja, aga ruumi kasutajatele ehk inimestele on see väga vajalik rahulik ja vaikne ajaveetmise koht.
Mul on hea meel, et valisite just sellise ruumi, milles tunnete end "... kaitstuna, kus saate mitte ainult teavet saada, vaid ka mõnusalt lõõgastuda." Usun, et selline eelhäälestus annab teile inspiratsiooni ruumi edasi mõtestada ja arendada.
Väga hea, et olete ka fotosid teinud ja mõõtkettidega põhiplaani joonestanud, mille abil nii mina kui ka teie ise uusi vaatenurki märkate. Näen, et praegu on raamatukogu üsna korrapärane risttahukas, lage ja avar, riiulid on seina ääres ja lauad on üksteise taha rivistatud. Võiksite mõelda, kas selline paigutus toetab keskendumist? Kas inimesed tunnevad end seal turvaliselt? Kuidas juhtida oma tähelepanu, kui keegi juhuslikult ukse lahti teeb või ruumist läbi kõnnib? Kas valgus võiks vahelduda? Mõelge teiste raamatukogude peale, kus olete käinud. Millised on teie arvates nende ruumide meeldivad ja millised ebameeldivad küljed? Kas raamatukogu peaks pakkuma kõikidele õpilastele midagi huvitavat või peaks see olema koht, kuhu leiavad tee vähesed?


Are Kool / Vinged Vennad

Romet Kakko, Kairon Hütt, Gregor Sarapuu, Martti Simson, Karl- Martin Võigas

Koolimaja juures, kohe ukse kõrval on üks koht, mida võiks muuta. Hetkel on seal lumi, on niiske ja külm, seda ei saa kasutada, aga kui ilmad ilusaks lähevad, saaks sellest kena koht, kus tundi läbi viia, sõpradega olla.
See ei ole eriti vaikne koht: eemalt kostub Tallinna-Pärnu mnt müra, algklassid jooksevad vahetundides väljas, peale tunde hakkavad voorima vanemate autod ja koolibuss.

Samas tänu põõsastele on see natuke eraldatud nurk, et saab omaette olla, mängida. Platsi pind on kaetud tugevad killustiku puruga, nii et rohu sees pole vaja jalgu märjaks teha.
See on kohe koolimaja kõrval, hea lähedal, et ka kena ilmaga vahetunnis jõuaks seal juba midagi korda saata, tundidest rääkimata.

Kommenteerivad:

Eesti Noorte Arhitektide Liidu (ENAL) liikmed ja EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid ning värsked vilistlased

Ann Kristiin:

Teie valitud koht omab suurt potentsiaali muutuda oluliseks ajaveetmis- ja puhkamispaigaks, kus tundide vahel ja peale koolipäeva lõppu end õppetööst välja lülitada. Samuti võiks tõesti enam tunde värskes õhus läbi viia ja selle jaoks mõnusa koha loomine on väga hea idee! Olete oma analüüsis toonud välja olulised küljed, mida kohas muuta ja parandada saaks, selle põhjal on nüüd väga hea disainima hakata.


Are Kool / Toredad Totsid

Angelika Laretei, Sandra Valgi, Isabel Murru, Liisa- Marie Kangor, Janet Brants, Karoliine Meil, Jane- Liis Kõnnussaar

Meie valisime oma objektiks koolimaja õues nurgapealse koha, kus veel paar aastat tagasi asus kuur. See lammutati ja asemele pandi betoonist pingpongi laud. See asub kohe otsaukse juures ning on hea ajaveetmiskoht ilusate ilmadega. Kõrval on kohe parkla, kus õpilased ootavad oma vanemaid ja koolibussi.

Sellest oleks võimalik välja ehitada lahe puhke-, töö- kui ka võistluskoht.
Seda kohta kasutavad kõige rohkem õpilased, kes ootavad bussi või vanemaid, kuna majas on ka pingpongi laud, siis seda lauda eriti ei kasutata, kui vaid suvel kohalikud.

Ilusate ilmadega on tore olla- on kena roheline nurk. Vahetundides on algklasside sagimist. Koolikell kostub ka sinnani. Kella kahest peale lõunat on küll juba rahutu, sest siis ootavad väiksemad bussi või vanemaid.

Hetkel on külm ja talv, seda kohta ei kasutata.
Aga sellest annaks ehitada välja paik, mida saaks kasutada paljudeks tegevusteks. Siiani seda eriti ei kasutata.

Kommenteerivad:

Eesti Noorte Arhitektide Liidu (ENAL) liikmed ja EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid ning värsked vilistlased

Margus:

Osavad jälgijad olete! Te olete vaadelnud protsesse, kus keegi on juba proovinud unustatud nurka paremaks teha. Teie aktiivne lähenemine sellele on sarnane linnaruumis toimuvate protsessidega - koht ise ei hakka uute pingpongilaudadega iseenesest tööle, vaid keegi peab selle potentsiaali ka ära kasutama. Ja mitte ainult kasutama vaid järgmisi samme tegema hakkama. Kui pole ilma, et pinksi mängida, siis on kindlasti sada muud tegevust, mis selle nurga ellu ärataks, et bussiootamine kiiremini kulgeks. Teie leitud ülesanne tundub igatahes väga põnev!

Uurige erinevaid õuetegevusi, mis ei nõua palju varustust. Ehitage praeguse lumega sinna katstetuseks näiteks lumelosse ja kindlasti joonistage ka plaanis.


Oled jõudnud lehekülje lõppu.

Lehekülge ei leitud, vabandame!