Sorteeri:

Tiim

/

Ülesanne

Ülesanne #7: Projekt

Kooliruumi uus kujundus.

Kommenteerivad: Arhitektuurikooli õpetajad

Arhitektuurikool on huvikool, kus 7- kuni 19-aastased noored uurivad ja loovad ruumilist maailma. Arhitektuurikool tegutseb alates 2011. aastast ning on üks vähestest omataolistest nii Eestis kui ka Põhja-Euroopas ja Baltikumis. Arhitektuurikooli õpetajatel on kaheksa aastat kogemusi lastele ja noortele ruumi teemade tutvustamisega ning õppetegevuste väljatöötamisega. Tähelepanu tuuakse nii loodus- kui tehiskeskkonnale, mis kokku moodustavad meie toimimisruumi. Ühtviisi oluline on mõista nende mõlema keskkonna toimimist ja seaduspärasusi ning olla seejuures teadlik enda rollist selles. Arhitektuurikool on ühtlasi ka Kooliruumi projekti looja ja korraldaja.

 

53 KK / Dreamteam

Me tegime oma klassiruumi mõõtmist, kõik mõõdeti ja tegime diagrammi ruumi suurustega. Ausalt öeldes ei ole me kindel, kas me mõõtsime kõik piisavalt täpselt. Meie muudaksime uksed ja toolid. Me usume, et meie kooli uksed ja toolid on liiga üksluised, sellepärast me tahame, et tavaliste uste asemel oleksid liuguksed. Need on Jaapani koolides. See on väga stiilne ja ilus. Samuti asendaksime mõned toolid pehmete suurte patjadega. Mõnikord peame peale rasket kontrolltööd saama kuidagi lõõgastuda, kuid toolid ei ole mugavad ja sellised padjad sobivad ideaalselt sellistes olukordades. Me usume, et see on oluline asi.
Mõeldes välja interjööri meie uue kunstikabineti jaoks, esiteks me arvestasime ruumi sisuga. Tegevuse vabadus on oluline koolis, samuti võivad objektid meie klassis kergesti liigutada, näiteks meie kott-toolid, liigutades neid võime saavutada mugava koha puhkamiseks. Kabineti nurgas seisavad molbertid, mille abil õpilased saavad arendada oma andeid kunstis. Samuti me mõtlesime valja lauad, kuhu on sisse ehitatud tahvelarvutid, mis annavad võimaluse õpilastel mitte tassida kooli õpikuid, samas tahvelarvutid oleksid turvaliselt omal kohal - neid ei saaks varastada ning klassi- ja kodutöid saaks teha kõik koolis ära.

Kommenteerivad:

Arhitektuurikooli õpetajad

Näha on, et olete ruumi mõõtmisega vaeva näinud. Sisearhitektuuriga tegeledes on kõige tähtsamad ruumi sisemised mõõdud: ühest seinast teiseni, ühest elemendist (nt seinast väljaulatuv post) seinani ja tõesti ka akna laiused. Sestap tahakski rohkem, kui ruumi väliseid mõõte, näha ruumi siseseid mõõte. Ja täpsusest, kui päriselt vana ruumi mõõdistatakse, kirjutatakse üle tõesti millimeetri täpsusega kõik mõõdud või ongi teie ruumi mõõdud nii 'ümmargused'? Seinad ja aknad on korrektselt tähistatud, kuid uurige, ukse puhul tähistatakse ka tema avanemise suund ja trajektoor plaanile, et teaks arvestada sellega. (Lükandukse puhul näiteks tähistatakse ka selle avanemine küljele.) Väga hea, et olete lisanud ka ruumi perspektiiv-vaate, see on hea viis kuidas ruumist paremini aimu saada. Ka mööbel peab perspektiivi puhul samuti ruumi sügavuse suunas koonduma. Ja ärge kartke vajadusel oma mõtete edastamiseks ka värve või isegi kollaažitehnikat kasutada. Tore, et tähtsamaid elemente ka eraldi joonistanud olete ja esitanud kõrvuti praeguse olukorra ja teie idee. Lükanduksed on põnev idee, mis ka ruumi säästab ja ka mulle on need sümpaatsed. (Päris elus aga ei kasutada neid koolis seetõttu, et neil ei ole tihti nii hea helipidavus, kui tavalistel ustel ja koolis on see oluline.) See on hea, et otsite teistsuguseid lahendusi ja kasutate tavaliste toolide asemel kott-toole ja ka madalamaid laudu. Samas tekib küsimus, kas need on mõeldud ka tunni ajal kasutamiseks või vaid puhkamiseks? Ka ei ole ma kindel selles, et kui tahvelarvuti on laua sees, siis kui hea on seda sellisest asendist ja kott-toolil istudes kasutada. Tore oleks näha joonistust ka teie lauast. Puhkamine on koolis oluline valdkond, millele ei ole palju mõeldud ja tõesti vahel tahaks ka keha teises asendis kui tavaline tool puhata. See kõik peab aga ka väga täpselt läbi mõeldud olema. Kui see klass on mõeldud nii kunstitundideks, kui puhkamiseks ja kodutööde tegemiseks, siis võite veel edasi mõelda, kuidas see klass võiks veelgi enam puhkevõimalusi pakkuda ning mida põnevat võiks siia ka kunstitundide läbiviimiseks lisada?


Pähklimäe Gümnaasium / DAP

Trofimova Darja
Makarova Anna
Ramenskaja Polina

Kõigepealt tahame öelda, et ideekaksikuid oli üsna raske leida, sest projekti loomisel me kasutasime oma fantaasiat. Kõik esemed olid võetud erinevatest allikatest, seetõttu meil ei ole täpset pilti, aga me tegime mitu kollaaži. Me surfasime netis, kus leidsime palju põnevaid ideesid, mis innustasid meid. Meie põhi idee oli selline raamatukogu, kus igaüks võib leida enda jaoks sobivat tegevust. Paberraamatud me asendasime tahvelarvutidega, sest need on mugavad ja talitluslikud. Inimene võib lugeda raamatuid mitme keele peal, kuulata audioraamatuid. Kõige tähtsam meie töös - kapslid. Kapslide seinad on täiesti helikindlad selleks, et inimene võib lugeda vaikuses või lihtsalt magada. Kapsli sees on väga mugav ja soe. Lisaks sellele tahame öelda, et see oli keeruline töö meie jaoks, aga me saime hakkama sellega.

Kommenteerivad:

Arhitektuurikooli õpetajad

Oleks tahtnud näha ka teie kollaaže, mida mainisite ja veel rohkem uusi materjale. Eskiisi ja projekti vahe seisnebki põhjalikkuses ja läbitöötatuses. Projekti etapis tuleks ideega edasi liikuda ja see täpsemalt välja joonistada. Kahjuks selles etapis ei ole midagi uut peale ühe visandi, mis on küll kena nagu ka ruumi visioonipilt. Väga tahaks näha ruumi plaani. Töötage oma hea ideega julgelt edasi!


Pähklimäe Gümnaasium / Dragon

Artjom Kovalskih, Roman Leonov, Semjon Suhhotin, Dmitri Retsutin

Tulevikus me kujutame ette meie raamatukogu nii. Lehel on kujutatud 4 raamaturiiuli, 5 mänguasjakarpi, 2 diivani, üks suur laud ja 6 tooli. See oli keeruline ja pingeline töö,aga me saime sellega hakkama. Me kustutasime meie interaktiivset tahvlit ja patju, oleme lisanud 2 diivani ja 6 tooli.

Kommenteerivad:

Arhitektuurikooli õpetajad

Tublid, et olete kasutanud plaanil mõõtkette ja objektide ruumi paigutamisel arvestanud õigete mõõtmetega. Teinekord võite joonise tegemisel kasutada erinevat värvi pliiatseid (näiteks mõõtketid, mööbel ja ruumi seinad erinevate värvidega või erineva joonepaksusega, et silm neid paremini eristaks). Lisaks võib plaanile selgituseks juurde tuua tingmärkke ja tähiseid, mis kirjeldaksid paremini joonisel toimuvat, nt-ks mööblitähised M1 - tool; M2 - diivan; M3 - raamaturiiul ... koos selgitustega oleksid toodud välja plaani kõrval ja tähised märgitud plaanile iga objekti peale.


Jõhvi Gümn / Kolmnurk

Lev Rodionov, Kristina Rebane, Gabriel Lehtla

Meie lõplik plaan oli installatsiooni paigutamine. Uurisime ka natukene meie valitud koha meetmeid. Ruumi täpne laius on 170cm ja kõrgus umbes 2m pikk. Meeldis väga kriitikute soovitus eelmisest ülesandest, et õpilased võiksid ise installatsiooni kujundada. Lisasime mõned kavandid, milline skulptuur võiks sinna kohta sobida. Mis aga puutub ruumi sisulisemat osa siis võiksid seinad ja põrand olla võimalikud tagasihoidlkud (nt hall, valge). Erksad värvid võivad installatsioonist tähelepanu eemale peletada.

Kommenteerivad:

Arhitektuurikooli õpetajad

Vahva, et olete leidnud installatsioonile mitmeid erinevaid ideid! Olen nõus, sellega et seinad ja põrand seal võiksil olla pigem tagasihoidlikud, kuid samas võiks nende värvide osas anda ka õpilastele valikuvõimaluse. Nt teha hoopis valge installatsioon mustal taustal jne. Installatsioon annab võimaluse mängida seal ka erinevate valguslahendustega. Rohket mõttelendu!


Tallinna Saksa Gymnaasium

Elin Makkar & Mia Isabel Kask

Meie idee oli muuta meie klass kaheks, õppetöö - ja puhkealaks. Samas ei ole välistatud, et mõlemat ruumi saab ka teisiti kasutada, kuna mööblit saab liigutada. Selleks leidsime toolid-lauad, mis võtavad vähe ruumi ja mida on kerge liigutada. Nii saab teha grupitööd kui ka tavatunde. Interaktiivne ekraan on ka liigutatav, nii on lisaks õppimisel ka võimalik teha ka filmiõhtuid, mängid konsooliga vms.
Mõtlesime kaua, millisest ideest loobuda. Kõik tundus meie jaoks vajalik ja läbimõeldud. Sellegipoolest otsustasime lõpuks loobuda viltuse ronimiseina ja mati lahendusest ja selle asemel lisada kunstmuru kattega puhkeala. Nii saab seal alal rohkem inimesi olla. Ronimisseina päris ära ei kaotanud, kuid tegime teda väiksemaks. Muidu meil on ainult passiivsed tegevused klassiruumis. Eelmises ülesandes paluti meil mõelda ka valgustite peale, seega otsisime me ideid. Õppimisealasse mõtlesime panna tavalised klassilambid, mis valgustaksid hästi kogu ala, sest seal toimub ikkagi õppimine. Puhkealasse võiksime panna suunatavad valgustid, et soovi korral valgust otse ronimisseinale suunata või, et kui keegi soovib mattidel puhata oleks võimalik valgust mitte otse näkku suunata. Valgustid asuksid ala keskel. Puhkekapslites võiksid sees olla reguleeritava valguse tugevusega lambid selleks, et puhata või lugeda. Puhkekapslite äärtes võiksid olla kaunistuseks ka LED-lambiribad. Plaani vormistasime juhendaja abiga, seal on ka kõik meie internetist leitud ideekaksikute pildid. Tegime ka ühe joonistuse meie visioonist.

Kommenteerivad:

Arhitektuurikooli õpetajad

Tore, et otsustasite ikkagi väikese osa ronimisseinast ka alles jätta! Liikumine tundide vahel on suurepärane võimalus puhata ja uueks tunniks valmis olla. Kunstmuruga puhkeala võibolla meelitab siiski rohkem passiivselt aega veetma. Samas meeldib, et olete kõik puhkekapslid veidi erinevalt kujundanud, seegi annab võimalusi erinevateks tegevusteks. Valgustuse lahendus on põhjalikult läbimõeldud.
Joonisel võiks olla puhkekapslitel juures ka juba täpsemad mõõdud ja viited. Millisest materjalist puhkekapslid on tehtud? Kas ja kuidas saaks nende teist poolt ära kasutada või ruumi heaks "tööle panna".


Oled jõudnud lehekülje lõppu.

Lehekülge ei leitud, vabandame!