Sorteeri:

Tiim

/

Ülesanne

Ülesanne #3b: Inventuur

Kaardistage oma koolimaja mööbel ja sisustus.

Kommenteerivad: Tootedisainer Merike Rehepapp

Merike on nii oma hariduselt kui ka hingelt tootedisainer. See aga tähendab, et kui ta näiteks trolli siseneb, siis võib ta unustada oma sõidupiletiga tegelemise, kuna ta jääb lummatult trolli ust vaatlema. Huvi selle vastu, kuidas see uks töötab on suurem trahvisaamise hirmust. Tema lemmikküsimus on MIKS ja ta küsib seda lakkamatult. Merike on kirjutanud esimese disainiõpiku Disainispikker üldhariduskoolide õpetajale, millega seoses on ta koolitanud paljusid õpetajaid paremini disaini õpetama. Samuti on ta aktiivselt disainikonkursi NODI (NOored DIsainivad) korraldamise juures ning hindab igal aastal õpilasleiutajate konkursile laekuvaid leiutisi. Igapäevaselt õpetab Merike Eesti Kunstiakadeemias tudengeid ning on ka ise tudeng ehk doktorant. Seega mõistab ta õppijaid hästi.

Kuuste Kool / Dream team

Eva-Lotta Aasajärv
Triinu Alliksaar
Kertu Kaldma
Karel Kuusik
Tanel Lill


Kuuste Kool / FBI-ajud

Reti Natalie Nael
Tiia Tomson
Kristjan Konts
Ken-Martten Hiiemäe

Inventuuri tegime kahest erinevast liigist:
1) prügikastid;
2) toolid.
Kokku panime need ühtsesse GIF-i.


Jõhvi Gümn / Kolmnurk

Lev Rodionov, Kristina Rebane, Gabriel Lehtla

Väike Gallerii meie kooli sisustusest. Valisime just need esemed kuna leidsime et nad on kõige silmapaistvamad. Need toolid kad kapid tekitavad seda kaasaegse kooli tunnet. Lisaks sellele on nad veel mugavad :)


Tabivere Põhikool / Kuubik

Eveli Haavik, Karin Joonson, Nikita Lageda, Jaan-Robert Reiman, Tanel Roots, Mia-Chanel Susi

Meie tegime pilte meie kooli laudadest ja toolidest. Käisime koolis ringi ja pildistasime kõik koridorides olevad lauad ja toolid ära.

Kommenteerivad:

Tootedisainer Merike Rehepapp

Tere noored! Teil on tõesti kooli peal väga eri sorti ja eri ajastutest toole ja laudu. Siin võiks teha ühe väikese eksperimendi, näidata seda pildikollaazi võõrastele (kes teie kooli ei tea ega tunne) ja lasta ära arvata või isegi joonistada, milline oleks see maja (arhitektuur) sellise mööbli ümber. Kuhu see mööbel nende meelest sobituks ja miks? Ja mida see mööbel neile kõneleb? Veel võiks teha kooli peal äraarvamise võistluse, kas inimesed oskavad kohe paugust öelda, kus need toolid ja lauad maja peal asuvad? On nad neid üldse märganud? Tundub, et nüüd võiks põnevaks minna.

Head hullamist!

Aitäh!


Rääma PK / NaMaiLii

Alondra Liiva, Margitta Maidla, Maria Nazarova

Pildistasime oma koolis kõikvõimalikke kohti, kus istutakse. Mõtlesime, mille järgi koht istumiseks valitakse ja miks on istumiskohana kasutusel eriti kummalised kohad (aknalauad, trepiastmed, ranits jms). Miks ei kasuta me istumiseks üksnes selleks otstarbeks ehitatud mööblit? Vastus: sobivat mööblieset pole alati käepärast ja erinevad kohad pakuvad kehale omamoodi puhkust. Mõnus on rätsepaistes suvalist kohta toetumiseks kasutada. Laud ju eriti mõnus - oled seisjatega samal kõrgusel.
Esialgne mõte pildid üles laadida haihtus, kui õpetaja soovitas haikut. Pusisime ja proovisime. Kohutavalt keeruline oli leida sobiva silpide arvuga sõnu, mis ilmestaksid praegust aega (Kooliruum`19 sügis), haiku esimene rida ja edasi mõtet, mis kirjeldaks istet, kohta, materjali või ka tunnet. Tegime mõistekaardina, sest selles keskkonnas (https://www.lucidchart.com) oli põnev toimetada.
Pildiks valisime pingid, mis on meie koolis olnud selle algusest saati. Ajast, mil koolis tegutses kirik.

Kommenteerivad:

Tootedisainer Merike Rehepapp

Head noored! Absoluutselt fantastiline. Te tabasite naelale pea pihta. Et midagi sügavamalt mõista, pead sa sellest natuke teisiti mõtlema. Kuidas aga mõelda teistmoodi toolist ja lauast? Seal nagu polegi midagi mõtelda, sa mõtled toolil istudes, kuid mitte toolist endast. Haikud on suurepärane lahendus mõtiskleda tavalistest asjadest erilisel moel. See toob meie alateadvusest välja asju, mis meid ennastki üllatab. Pealtnäha pentsik tulemus kannabki endas seda uudset lähenemist, mida sageli innovatsiooniks nimetatakse. See aitab meil ka kastist välja mõelda.
Proovige haikusid ka teistes olukordades ja vaadake, kuidas kujutlusvõime julgust kogub ja kasvab. Te olete õigel teel!

Aitäh suurepärase kogemuse eest!!


Oled jõudnud lehekülje lõppu.

Lehekülge ei leitud, vabandame!