Sorteeri:

Tiim

/

Ülesanne

Ülesanne #3b: Inventuur

Kaardistage oma koolimaja mööbel ja sisustus.

Kommenteerivad: Tootedisainer Merike Rehepapp

Merike on nii oma hariduselt kui ka hingelt tootedisainer. See aga tähendab, et kui ta näiteks trolli siseneb, siis võib ta unustada oma sõidupiletiga tegelemise, kuna ta jääb lummatult trolli ust vaatlema. Huvi selle vastu, kuidas see uks töötab on suurem trahvisaamise hirmust. Tema lemmikküsimus on MIKS ja ta küsib seda lakkamatult. Merike on kirjutanud esimese disainiõpiku Disainispikker üldhariduskoolide õpetajale, millega seoses on ta koolitanud paljusid õpetajaid paremini disaini õpetama. Samuti on ta aktiivselt disainikonkursi NODI (NOored DIsainivad) korraldamise juures ning hindab igal aastal õpilasleiutajate konkursile laekuvaid leiutisi. Igapäevaselt õpetab Merike Eesti Kunstiakadeemias tudengeid ning on ka ise tudeng ehk doktorant. Seega mõistab ta õppijaid hästi.

Tabivere Põhikool / Kuubik

Eveli Haavik, Karin Joonson, Nikita Lageda, Jaan-Robert Reiman, Tanel Roots, Mia-Chanel Susi

Meie tegime pilte meie kooli laudadest ja toolidest. Käisime koolis ringi ja pildistasime kõik koridorides olevad lauad ja toolid ära.


Rääma PK / NaMaiLii

Alondra Liiva, Margitta Maidla, Maria Nazarova

Pildistasime oma koolis kõikvõimalikke kohti, kus istutakse. Mõtlesime, mille järgi koht istumiseks valitakse ja miks on istumiskohana kasutusel eriti kummalised kohad (aknalauad, trepiastmed, ranits jms). Miks ei kasuta me istumiseks üksnes selleks otstarbeks ehitatud mööblit? Vastus: sobivat mööblieset pole alati käepärast ja erinevad kohad pakuvad kehale omamoodi puhkust. Mõnus on rätsepaistes suvalist kohta toetumiseks kasutada. Laud ju eriti mõnus - oled seisjatega samal kõrgusel.
Esialgne mõte pildid üles laadida haihtus, kui õpetaja soovitas haikut. Pusisime ja proovisime. Kohutavalt keeruline oli leida sobiva silpide arvuga sõnu, mis ilmestaksid praegust aega (Kooliruum`19 sügis), haiku esimene rida ja edasi mõtet, mis kirjeldaks istet, kohta, materjali või ka tunnet. Tegime mõistekaardina, sest selles keskkonnas (https://www.lucidchart.com) oli põnev toimetada.
Pildiks valisime pingid, mis on meie koolis olnud selle algusest saati. Ajast, mil koolis tegutses kirik.

Kommenteerivad:

Tootedisainer Merike Rehepapp

Head noored! Absoluutselt fantastiline. Te tabasite naelale pea pihta. Et midagi sügavamalt mõista, pead sa sellest natuke teisiti mõtlema. Kuidas aga mõelda teistmoodi toolist ja lauast? Seal nagu polegi midagi mõtelda, sa mõtled toolil istudes, kuid mitte toolist endast. Haikud on suurepärane lahendus mõtiskleda tavalistest asjadest erilisel moel. See toob meie alateadvusest välja asju, mis meid ennastki üllatab. Pealtnäha pentsik tulemus kannabki endas seda uudset lähenemist, mida sageli innovatsiooniks nimetatakse. See aitab meil ka kastist välja mõelda.
Proovige haikusid ka teistes olukordades ja vaadake, kuidas kujutlusvõime julgust kogub ja kasvab. Te olete õigel teel!

Aitäh suurepärase kogemuse eest!!


Pähklimäe Gümnaasium / Arhicrab

German Luzin
Uliana Aseeva
Sofija Farbtuhh
Nikolaj Sovetnikov
Okuneva Ksenija
Kristina Kutuzova

Supellectilem (mööbel):
1. Sella (toolid):
1.1. Lignum (puust)
1.2. Mollis (pehme)
2. Ostium (uksed):
2.1. Ideo administrativa (administratsiooni: direktori jms)
2.2. Technica (tehnilised: füüsika, keemia kabinettidesse)
2.3. Ordinarius (tavalised)
2.4. Ferias (pidulik)
3. Lucerna icon (lambid):
3.1. Sphaerica (sfääriline)
3.2. Aryamougolny (ristkülikuline)
4. Mensam (lauad):
4.1. Ordinarium (tavaline)
4.2. Turpis (moderniseeritud)
5. Tabula (tahvlid):
5.1. Ordinarium (tavaline)
5.2. Turpis (moderniseeritud)

Kommenteerivad:

Tootedisainer Merike Rehepapp

Head noored! Väga huvitav mõte loetleda objekte ladina keeles. Olete ülesandele loovalt lähenenud. Samuti on nimekiri üles ehitatud nagu teadustöö. Tekib vägisi tunne, et teil on selle kõigega veel suured plaanid. Teinekord võiksite proovida sedasama nimekirja teistele tutvustada ilma tõlketa ja küsida, mis nad arvavad nende sõnade tähenduse olevat. Kui nad vastustega väga jänni jäävad, võite vihjeks mainida nende objektide päritolu ehk et kus need objektid on. Vaadake mis seoseid neil tekib.

Aitäh ja jõudu!


Pähklimäe Gümnaasium / Sparta

Alesja Baranova
Darja Zolkina
Nikita Jagudin

Meie kool on väga suur ja seal on palju objekte. Esiteks me tahtsime teada saada, mis toolid asuvad erinevates klassiruumides. Märkasime, et on nii vanad ja ebamugavad toolid, kui ka uued ja moodsad. Me pildistasime neid ja tegime kollaaži, kus on nad esitatud. Aga kool on mitte ainult mööbel. Leidsime koolist pildid ja kui tegime seda, siis märkasime, et meie koolis on neid üsna palju. Nad on väga erinevad: suured ja väikesed, maalitud guaššiga või joonistatud pliiatsiga, kus on kujutatud loodus või lihtsalt abstraktsed kujud. Need pildid asuvad nii koridorides, kui ka klassides ja see on väga tore, et me võime neid nautida. Samuti see on väga hea võimalus, et alustada oma tutvumist kunstiga. Valisime just meie meelest kõige ilusamaid ja ka tegime kollaaži.


Pähklimäe Gümnaasium / DAP

Trofimova Darja
Makarova Anna
Ramenskaja Polina

Meie koolis on väga palju toole, nagu kõikides koolides, aga kõik toolid on tavalised ja samatüübilised. Me tahtsime leida midagi uut ja ebaharilikku. Aga õnneliku juhuse tõttu, me meenutasime, et meie kunstiklassis on väga omapärased toolid. Teil võib tekkida küsimus, mille poolest nad erinevad tavalistest toolidest? Lihtsalt vaadake fotosid ja te kohe saate aru, mille poolest need toolid erinevad tavalistest toolidest. Eelmisel aastal tegid 2 õpilast loovtöö, ja nad joonistasid maailmakuulsad maalid tooliselgadel. See on nagu väike näitus, aga pole seintel maale, sest kõik maalid asuvad tooliselgadel.
Vasakult paremale:
1) "Campbell's Tomato Soup Can" - Andy Warhol
2) "The Starry Night" - Vincent van Gogh
3) "Composition II in Red, Blue, and Yellow" - Piet Mondrian
4) "The Kiss" - Gustav Klimt
5) "Movement in Squares" - Bridget Riley
6) "The Demon Seated" - Mikhail Vrubel
7) "The Dance" - Henri Matisse


Oled jõudnud lehekülje lõppu.

Lehekülge ei leitud, vabandame!