Sorteeri:

Tiim

/

Ülesanne

Ülesanne #2a: Inimvaatlus

Avastage seosed inimkeha ja ruumilise keskkonna vahel.

Ülesanne #2b: Bioloogika!

Uurige teisi liike oma koolis.

Kommenteerivad: Anne Tamm-Kivimets

Anne õpetab lapsi ja noori tantsu armastama Tartus, Just Tantsukoolis, mida ta ka juhib ja arendab. Annel polnud tõsist plaani saada tantsuõpetajaks, aga jäi selle juurde läbi kahtluste, kõhkluste ja otsingute ning praeguseks on selle otsuse üle tänulik ja õnnelik. Tantsuõpetuses lähtub ta põhimõttest, et tants on üks eneseväljenduse vormidest ning tantsuõppe peamine eesmärk ongi õppida end väljendama, kasutades oma keha koos hea tehnika ning mõtlemisoskusega. Ruum on tema, kui tantsuinimese jaoks oluline komponent. Olgu see proovisaal oma võimalustega, mingi eriline paik inspiratsiooniallikana või esinemiskoht sealviibivate inimestega. Ruum on liikumise otsene mõjutaja ja vastupidi, ka inimesel on teda ümbritsevale ruumile otsene mõju. Seega on ruum väga oluline asi mida uurida, avastada ja kujundada.

Pähklimäe Gümnaasium / Arhicrab

Ksenija Okuneva
German Luzin
Uliana Aseeva
Nikolai Sovetnikov
Sofija Farbtuh
Kristina Kutuzova

Me uurisime meie klassikaaslaste poosid ning joonistasime kõige hivitamaim. Pärast me kujutasime ette, et me oleme raamatukogu, lilli ja akna osad. See ongi meie tulemus.

Kommenteerivad:

Anne Tamm-Kivimets

Väga loomingulised olete, tublid! Kehaga läbi katsetada on väga kasulik, keskkonna ja keha seostes võivad avaneda teised perspektiivid. Ja visandamine on väga hea, see aitab edaspidigi mõtteid paremini korrastada ja esitada!
Kuna ülesanne palub uurida koolis teisi liike lisaks inimesele, siis kas teil on veel muid taimi peale selle puu fotol? Mis on selle puu lugu?


Pähklimäe Gümnaasium / Megabrain

Daniil Vaino

Video: https://drive.google.com/open?id=18E7R_5iE388eri5qhvmCMwwOigcAoUgW

Kommenteerivad:

Anne Tamm-Kivimets

Eriti professionaalselt visandatud asendid, mõjuvad hästi ruumiliselt ja kutsuvad end vaatama. Lahe, et otsustasid videopildi kasuks, see annab eriti hea võimaluse oma keha liikumisis ja sendeid edastada, muusika oli toetav ja tekitas veidi ärava meelelu. Heas mõttes muidugi! Kuna mina isiklikult kardan kõrgust, siis natukene hirmutas trepikäsipuul ja aknal kõõlumine. Samas õhkus paras ports turvalisust sellest rõõmsast näost, kes ruumis erinevaid asendeid katsetas. Ja see tasakaalustas. On näha, et on otsitud erinevaid võimalusi, kohti ja suhteid ruumiga. Eriti tore oli näha ruumis viibivate kaaslaste reaktsiooni video keskpaigas, mis näitab, et neil on ruumiga suhte loomisel oluline osa. Indu ja inspiratsiooni edasi katsetamiseks!


Rääma PK / NaMaiLii

Alondra Liiva, Margitta Maidla, Maria Nazarova

Võtsime ette jalutuskäigu ühes vahetunnis terves koolimajas ja visandasime erinevaid liikumisi, mida märkasime. Silma jäi ka kurba. Aga märkasime, et sportlik tegevus on enamlevinud. Palju lapsi on vahetunnis tegevuses oma treeningutes õpitud oskuste näitamisega (võimlejad, tantsijad, maadlejad). Väga palju oli ka telefoni "imetlejaid."

Kommenteerivad:

Anne Tamm-Kivimets

Tublid, et võtsite ette terve koolimaja, mida erinevamad kohad seda rohkem erinevaid liikumisi ja asendeid leiab. Rõõm on näha, et esiplaanil on teil õnnelik inimene, millest võib järeldada, et teil on koolis hea olla. Kurbus on elu osa ja oluline on ka seda märgata ja võimalusel aidata. Teie visanditel on siiski rõõmu rohkem ja ka liikumine on ülekaalus võrreldes telefonide "imetlejatega"


Jõhvi Gümn / Kolmnurk

Lev Rodionov, Kristina Rebane, Gabriel Lehtla

Kivi kotti sellele kes üritab säilitada enam-vähem samat poosi terve tunni jooksul. Isegi püüdes keskenduda ei pane õpilane tähele et mõne aja pärast on tal jalg kõrval oleva tooli peal ja seljakott kenasti padja rollis. Otsustasime kujutada seda joonisena

Kommenteerivad:

Anne Tamm-Kivimets

Olete läbi viinud tillukese uurimuse - õpilase kehaasendid terve tunni jooksul, juurde lisatud veel olulisi andmeid, nagu kellaaeg ja meeleseisund. Toote välja hea nüansi, et inimene muudab kehaasendit alateadlikult, ning teie joonise põhjal võib järeldada ka seda, et see väljendab otseselt inimese seisundit. Nagu näha, siis nii vaimset kui kehalist.


Tabivere Põhikool / Kuubik

Eveli Haavik, Karin Joonson, Nikita Lageda, Jaan-Robert Reiman, Tanel Roots, Mia-Chanel Susi

Sellised on meie visandid erinevatest poosidest, mida märkasime.

Kommenteerivad:

Anne Tamm-Kivimets

Visandite järgi tundub, et õpilased tunnevad ennast klassiruumis päris vabalt. Kriipsujukud annavad edasi mõnusa “ennast hästi tundmise” emotsiooni. Teie kujutatud keskkonnas on diivan ja tugitool, mis otseselt inimkeha mõjutab, meelitades teda mõnusasse puhkeasendisse näiteks lugema. Kas siit võiks edasi mõelda, mis neid samu inimesi teie koolikeskkonnas liikuma meelitaks. Või mis teid veel koolikeskkonnas hästi tundma paneb. Lähtuge sellest, mida inimvaatluses märkasite.


Oled jõudnud lehekülje lõppu.

Lehekülge ei leitud, vabandame!