Sorteeri:

Tiim

/

Ülesanne

Ülesanne #7: Projekt

Kooliruumi uus kujundus.

Kommenteerivad: Arhitektuurikooli õpetajad

Arhitektuurikool on huvikool, kus 7- kuni 19-aastased noored uurivad ja loovad ruumilist maailma. Arhitektuurikool tegutseb alates 2011. aastast ning on üks vähestest omataolistest nii Eestis kui ka Põhja-Euroopas ja Baltikumis. Arhitektuurikooli õpetajatel on kaheksa aastat kogemusi lastele ja noortele ruumi teemade tutvustamisega ning õppetegevuste väljatöötamisega. Tähelepanu tuuakse nii loodus- kui tehiskeskkonnale, mis kokku moodustavad meie toimimisruumi. Ühtviisi oluline on mõista nende mõlema keskkonna toimimist ja seaduspärasusi ning olla seejuures teadlik enda rollist selles. Arhitektuurikool on ühtlasi ka Kooliruumi projekti looja ja korraldaja.

Töid kommenteerivad arhitektid ja sisearhitektid: Inke-Brett Eek, Elo Kiivet, Kirke Päss ja Grete Veskiväli

Kärdla Põhikool I

Linda Jürimäe, Sirelin Gavrilov

Meie idee kaksikuks oli ajaloo õpikus olev ajatelg. Muudsime oma töö asukohta ning teeme selle ajaloo klassi seinale. Kuna see idee tundus hea mõtlesime selle ka seinale maalida. All piltides on ka uus asukoht kuhu kavatseme selle maalida.


Elva Gümnaasium

Harry Richard Treier
Franz Joseph Sinimäe
Heiki Vabrit
Kaimer Fomkin
Sten Martin Sõber

Tuli mõte muuta klass rohkem ajaloohõngulisemaks. Meie idee oli teha klassi seinamaaling, aga keegi ei ole meie rühmast sedalaadi asja varem teinud ja ei tahtnud riski enda peale võtta.
Kuna meie rühmas pole kunstnikuid, siis otsustasime plakatite kasuks.
Ideekaksikuks võtsime Egiptuse seinamaalingud. Meie väljavalitud seinamaalingutel leidub palju õpetavat informatsiooni ajaloo kohta. Mõtlesime, et kui kasutada plakateid, saab neid vahetada vastavalt tunni sisule.


Antsla Gümnaasium

Trond Bjarte Tagamets
Tristan Tõniste

Varasemast kogemusest on teada, et keemia klassis kasvavad taimed hästi. Otsustasime ruumi ilmestamiseks taimed kasvama panna. Loomulikult puhastavad rohelised taimed ka õhku. Otsisime klassiruume, kus oleks astmeline põrand. Auditooriume on, kuid klassiruume vähem. Otsustasime oma klassiruumi põranda astmelisuse kasuks. Seda nii, et igal astmel oleks võimalik töölauad nii paigutada, et saaks rühmatööd teha.


Rahumäe Põhikool / Rahukas

Merili Anderson

Mina otsustasin täpsustada oma eelmise ülesande tööd ning lisasin erinevatele mööbliesemetele mõõdud ja internetist leitud ideekaksikud. Minule suureks üllatuseks oli väga raske oma ideede muutmine ja nendest loobumine. Otsustasin loobuba seisulaudadest ja asendasin need keerukamate tasakaalulaudadega, millele ma kaksikut ei leidnud. Kõik mõõdud on lisatud piltide alla ning paigutsed on märgitud eelmise ülesande joonsele.


Saue Gümnaasium / H.E.A

Evelyn Volmerson, Hanna-Liina Palu, Andre Ivan

Me mõtlesime, et võrgu asemel võiks teha ka mingit võrgu aga seda lihtsalt uuendada ja ebatavaliseks teha. Me tegime uue võrgu teise kujuga ning lisasime neli kiigud. Siukse võrgu kooli juures ega koolis kohtuda ei saa, seda üldsegi ei ole me arvates võimalik ka kohtuda õues. Me arvame, et siuke võrk tekitab huvid mitte ka ainult lastele, kui ka suurtele (täiskasvanutele) inimestele

Kommenteerivad:

Arhitektuurikooli õpetajad

Kui pilt oleks veidi suurem, saaks teid rohkem toetada, kuid juba tekstis kirjeldatud võrguidee on põnev! Eelnevatele töödele toetudes pakun, et see on mõeldud lisandina teie kooli kaarjate seintega ruumi - loodan, et sain õigest aru. Selle poolest olete kenasti ära tabanud, kuidas oma valitud ruumi täiendada ja selle kuju ära kasutada. Ringil on kese, kus ilmselt paikneb teil toetuspost või hoopis eriline valgusti? Keskmest väljapoole hargnevad kujutletavad niidid, mille külge kinnitate kiiged. Kas seal kiikudes võib millelegi pihta minna ja kas ringi kuju on sellega kuidagi seotud? Kuidas tundub ruum peale sellise võrguga katmist - on see vägevam, väiksem, kõrgem, madalam, avaram? Kust paistab valgus, millised on valgustid, millised oleksid varjud? Samuti - kuidas nimetaksid seda ruumi? On see söökla või mängusaal või klass või hoopis midagi neist omavahel kombineeritud?


Oled jõudnud lehekülje lõppu.

Lehekülge ei leitud, vabandame!