Sorteeri:

Tiim

/

Ülesanne

Ülesanne #8: Makett

Makett kooliruumi uuest kujundusest.

Miina Härma Gümnaasium, Härmakad 2

Katriin Käärik, Cynthia Noormets

Kommenteerivad:

Arhitektuurikooli õpetajad Inke-Brett Eek, Elo Kiivet, Kirke Päss, Grete Veskiväli ja Liina-Liis Pihu

Väga vahva makett teil, nagu mõnest armsast animatsioonist. Töölaudade kuju olete valinud väga hea, sest see annab võimaluse neid ka omavahel kokku panna, kui tekib vajadus. Neile saab lisafunktsiooniks juurde panna ka kõrguse reguleerimise püstiseismiseks. Kärje kuju võiks kasutada ka muu sisustuse kujundamisel, näiteks seinakappidel. Hetkel tundub suur maast laeni kapikolakas keset ruumi liiga suure ja kohmakana.
Madalad lauad leiavad ka kindlasti head kasutust! Lauad pehmel vaibal tekitavad teetseremoonia korraldamise tahtmise. Samas on need ka universaalsed makettide/muude taieste eksponeerimispinnad, näiteks võib need nihutada akende alla või seina äärde või ruumi keskele ühtsesse ritta. Taimed kindlasti annavad ruumile hubasust juurde ja tagurpidi kasvatamine annab just eelise selleks, et põrandapind vabaks jääks.
Kas valgustus võiks jääda nagu ta on või annab siingi midagi paremaks muuta?


Kärdla Põhikool I

Linda Jürimäe, Sirelin Gavrilov

Tegime seina peale ajatelje oma visandi abiga.

Kommenteerivad:

Arhitektuurikooli õpetajad Inke-Brett Eek, Elo Kiivet, Kirke Päss, Grete Veskiväli ja Liina-Liis Pihu

Te pole eelmisi kommentaare arvesse võtnud ega edasi mõelnud, seega ruumiliste otsuste osas polegi teile midagi uut öelda. Kas saaksite vähemalt kujunduse ja info paigutuse osas edasi minna, et muuta see graafiliselt atraktiivseks ja põnevaks, leida graafilisele kujundusele teatud selge mänguline idee, valida välja kirjatüübid/suurused ning leida nupukaid lahendusi nende seinale panemisest/kleepimisest? võibolla osa tekstist on mahuline ja tekitab seinale reljeefi vms. Väikses kirjas tekst koos aastaarvudega ei meelita üldse ajaloosse süvenema. Otsige endale inspiratsiooniks näiteid maailmast.


Saue Gümnaasium / Kolm ässa

Markus Einberg
Markos Michelson
Richard Steinar Raba

Meie tegime sellise maketti kus saab süüa oma toite ja kuulata muusikat, need tegevused on ühes toas ja teises toas saab lugeda raamatut ja puhata. Me tegime selle oma loominguliseks kus me pidime lisama seda mis meie arvasime, et võiks olla hea ehk nagu pildil näidatud siis on seal diivanid ja voodid.

Kommenteerivad:

Arhitektuurikooli õpetajad Inke-Brett Eek, Elo Kiivet, Kirke Päss, Grete Veskiväli ja Liina-Liis Pihu

Kas saan õigesti aru, et varasemast osalise klaaspõrandaga koridorist on saanud hoopis kaheks eraldatud puhkeruumid? Julge ja tore mõte teil! Ühisköök meeldib kindlasti kõigile. Ainult, et kuue tooliga laua taha väga palju õpilasi ei mahu ja töötasapinda on ka väga vähe. Maketil tundub ruum kitsam kui see on fotodel, seega keskel on tegelikult üsna palju ruumi ja võiksite pikema söögilaua koos tasapinnaga terviklikult hoopis sinna nihutada. Kui õigesti aru saan, siis see keskmine ruum ei jää põhilistele käiguteedele ka ette.
Kas ruumist, kus on voodid ja diivanid, kuskile edasi ei pääse? Kui see on läbikäidav, siis võivad mõõda siiberdavad õpilased üsna häiriv nähtus olla. Missugune see mööbel seal täpselt on? Kas ta võiks ka olla integreeritav, näiteks voodid käivad seina peale kokku? Äkki istumisala jällegi mõelda mitte liibuvalt seina äärde vaid ruumi keskossa. Mõelge, kas on olulised pigem üksikud tugitoolid või gruppi mahutavad, kas need vaatavad kõik üksteise poole või keeravad selja ja on suunatud ruumi perimeetrisse, et üksteist mitte segada..


Elva Gümnaasium

Harry Richard Treier
Franz Joseph Sinimäe
Heiki Vabrit
Kaimer Fomkin
Sten Martin Sõber

Meie eesmärk oli teha võimalikult detailne makett, see polnud küll kerge, kuid me ei karda raskusi, kuna me pole raskele tööle võõrad saime maketi lõpuks tehtud, see nägi välja 8/10 klassi lõpp tulemusele. Me alustasime maketi ehitusega juba sügisel võttes taaskasutusele arvutikasti ja muid käepäraseid materjale. Kastis oli lihtne vaadata millised nägid välja erinevad värvilahendused seintel ja põrandal. Esialgu kasutasime erinevaid materjale mööblina. Tänu maketile me saime rohkelt ideid kuidas peaks väljanägema lõpptulemus.

Soovime teile jõudu ja jaksu!

Kommenteerivad:

Arhitektuurikooli õpetajad Inke-Brett Eek, Elo Kiivet, Kirke Päss, Grete Veskiväli ja Liina-Liis Pihu

Suurepärane edasiminek! Olete eelmisest ülesandest suure sammu edasi astunud ja (jälle) ruumiliselt mõtlema hakanud, väga hea! Ja muidugi väärib kiitust teie suhtumine, et raskusi ei tohigi karta, muidu jäävad head mõtted ja teod ju sündimata. Detailid on maketis just need, mis annavad alati hea ruumitunnetuse vaatajale.
Tore on ka see, et olete erinevaid materjale katsetanud ja tõsi, makett on hea töövahend ka ruumi värvivaliku paikapanemiseks. Aga kas fotol nähtav oli teie jaoks kõige parem võimalikest?Äkki saaks lisaks värvile tuua ruumi sisse ägedust sellesama ajajoonega, mis liigub eri pindadel, suureneb ja väheneb ja seob niimoodi kokku terve ruumi - põrandad, laed, seinad, ehk osa mööblistki? Tundub, et olete tavapärasest koolimööblist (mis teil varasemas 3D-mudelis paistis) edasi liikunud ja leidnud erinevamaid ja ilmselt mugavamaid mööbli variante. Siin võiksite veel järele kontrollida, kas ja kuidas mahub terve klass ühel ajal seal töötama-õppima? Kas võiks olla seal tühjemas nurgas nt maas vaip, kus saaks ka rühmatööd teha või lugeda? Või on seal just ruum aktiivsemateks tegevusteks? Kui nii, siis kuidas võiks neid soodustada ehk paremaid tingimusi luua, fantaasiat rohkem ergutada?


Tabivere Põhikool / 6C

Kert Toode, Markos Serojev, Eliise Eddor, Rahel Neemsalu

Meie kujundasime ümber kooli garderoobi. See on suur ruum, mille nurgas on kohvik, kus saab süüa ja sõpradega rääkida. Väiksem ruum on mänguruum, kus saab kuni kaks inimest videomänge mängida. Kohviku äärtes on kapid. Huvitavaks lisandiks on konstruktsioon, kus saab erinevaid asju teha, näiteks liugu lasta, magada või õppida.
Maketi valmistamiseks kasutasime taaskasutatavaid materjale.

Kommenteerivad:

Arhitektuurikooli õpetajad Inke-Brett Eek, Elo Kiivet, Kirke Päss, Grete Veskiväli ja Liina-Liis Pihu

Väga arusaadav makett, tublid. Tekib soov näha ka aknaid, kust ruumi valgus tuleb. See võib ruumipilti päris palju mõjutada.
Selline pikk ,,uss`` tundub tore element, mida saab väga erinevalt kasutada. Pange alati ka maketile üks väike inimene peale, et oleks aru saada, kui suur ruum tegelikult on.
Kuidas mänguruumi sisse pääseb? Võite maketile ka ukse peale teha.
Hetkel tundub, et kohvik on väga väike, sinna sisse ei mahu isegi üks ümmargune laud mängude toast. Kas see on taotluslik? Võibolla olete mõelnud, et sealt saab lihtsalt midagi osta ja siis ,,ussi`` peal süüa.
Kas põrand jääb sellisena alles nagu praegu? Võite mõelda vaiba või mõne muu materjali peale, mis tooks ruumi soojust ja hubasust.
Taimede paigutamine ruumi on hea mõte. Võibolla võiks neid mänguruumis isegi rohkem olla. See ruum tundub veidi tühja ja kõledana.
Kas sellel oli põhjus, miks valisite just sellised materjalid maketi ehituseks? Kas värvid tähistavad toone, mida soovite ka päriselt ruumis näha?


Oled jõudnud lehekülje lõppu.

Lehekülge ei leitud, vabandame!