Sorteeri:

Tiim

/

Ülesanne

Ülesanne #8: Makett

Makett kooliruumi uuest kujundusest.

Kommenteerivad: Eesti Noorte Arhitektide Liidu (ENAL) liikmed ja EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid ning värsked vilistlased

Kaasa löövad aktiivsed tudengid on Karl Erik Miller kolmandalt kursuselt ning magistrandid Merilin Kaup, Laura Pint ja Margus Tammik. Vilistlastest kirjutavad tagasisidet Ann Kristiin Entson, Elina Liiva ja Andrea Miku.

ENALi liikmed Merilin, Laura, Margus, Ann Kristiin ja Elina hoolitsevad eri koolide arhitektuuritudengite ühtsustunde ja täiendõppe võimaluste eest väljaspool akadeemiat. Näiteks korraldati möödunud suvel Valgas rahvusvahelist mastaapset arhitektuuri suvekooli “Apathy”.

Andrea täiendab end õpetamisealaselt Noored Kooli programmis.
Ann Kristiin juhendab õpilasi ka Arhitektuurikoolis.

Narva Pähklimäe Gümnaasium / PROJEKT mp5

Aleksandra Simohhina, Diana Semibratova, Polina Zassovitskaja

Otsustasime anda teile täieliku pildi sellest, milline me tahame, et meie kooli kohvik välja näeks. Kuna ka teie ei saa õue minna ja koguneda mõnda kohta ning see töö on ühine, otsustasime näidata teile 3D-projekti söögituba. Näidake teile, kuidas näevad välja kõik nurgad, seinad, värvid ja kõik muud söögitoa detailid. Söögitoa sisekujunduse kujundamisel tahtsime kõigepealt luua kõige sillerdava ja mugava õhkkonna, mis soodustab head tuju ja isu.
Fotosid näete allpool.


Saue Gümnaasium / MEM

Marta Rõigas, Elinor Loikmaa, Maribel Kivi

Valisime kooli garderoobi, kuna meie arvates vajasid just garderoobid uuendamist. Tahtsime teha need funktsionaalsemaks, turvalisemaks ja ilusamaks. Kõige suurem probleem garderoobidega oli nendele ligipääsetavus. Kooli tulles ja koolist lahkudes oli raske oma asjadele ligi pääseda rahvamassi tõttu. Samal ajal oli ka probleemiks turvalisus. Garderoobid olid koguaeg avatud ja sealt saaks ükskõik kes su asjad ära varastada.
Tahaksime lisada ruumi kapid ja ukse turvalisuse jaoks. Tahame garderoobidesse lisada ka peegli. Tänu uksele ja kappidele oleks igal õpilasel turvalisem tunne jätta oma asjad garderoobi ning garderoobid näeksid välja avatumad, tühjemad ja puhtamad.
Iga nädal, kui tulid uued ülesanded jaotasime ülesanded erinevalt ära. Niiviisi ei hakanud kunagi igav ja saime kasutada ära oma tugevusi.
Raskuseks oli kindlasti maketi tegemine. Selle kokkupanemine oli kindlasti keerukam kui oodata oskasime. Lisaks oli seda keeruline teha üksteisest distantsi hoides.
Meie jaoks oli üllatav see, kui palju asju kaasneb ühe ruumi uuendamisega seoses. Erinevad ülesanded, millega pidi kaasõpilasi analüüsima, erinevad pildistamis ülesanded ja märkamise peale üles ehitatud ülesanded. Paneme ennast ümbritsevaid asju nüüd kindlasti hoolikamalt tähele.
Otseseid ootuseid meil seoses arhitektuuri loovtööga ei olnud. Kõige suurem ootus oli meil just selle disainimise poole pealt. Ideid oli palju ja tahtsime väga neid teostama hakata.
Oleme enda tööga väga rahul. Kõik läks edukalt ja suuri probleeme meil ei tekkinud. Natukene oli ikka raske ka, aga saime hakkama ja oleme väga õnnelikud. Oleme väga rahul oma valiku ja otsustega.


Saue Gümnaasium / Uno paralelo

Tiina Irula, Kadi Erendi, Nele Salusaar, Kertu Madelene Ladva

Me valisime maketti alaks vana puhveti asukoha. Paar aastat tagasi muudeti puhveti asukoht sööklasse kuid oleme kahe aasta jooksul märganud, et sööklasse ei mahu õpilased selle tõttu ära. Otsustasime maketti alaks võtta vana puhveti ala ning teha sinna uue ja moodsama kohviku\puhkeala. Meie mõte oli kasutada kõik võimalik ruum mis seal alal on. Kasutasime maketti tegemisel pappi, lõnga, riiet, hambatikke, guašš värve ja paberit.
Kardinad otsustasime heegeldada, sest muidu oleks olnud kõik papp ja paber.

Raamaturiiuli otsustasime teha pappist, et riiul poleks tühi siis otsustsime paber ribadele anda värvi, et need näeksid välja nagu raamatud.

Akende tegemiseks otsustasime kasutada kiirköitja kilet. Kuna see paistis kõige paremini läbi ja need ei lähe kiiresti katki.

Kõik muu mööbel on tehtud pappist ja tikudest ning diivanile ja tugitoolidele tegime kangast padjad.

Kuna praegu pole võimalik kokku saada siis jagasime oma vahel ülesanded ära, kes mida teeb. Elementide tegemiseks otsustasime võtta käepärased vahendid, mis on kindlalt kõigil meil kodus olemas. Me saime kolm nädalat teisipäeviti kokku nendega kellel midagi meisterdada oli. Samuti meisterdasime ka vabal ajal kui viitsimust oli.


Saue Gümnaasium / W & H

Hanna-Leen Keerov, Marta Jaansoo

Valisime ruumi, mida kutsutakse meie koolis vana puhveti alaks. Valisime selle, sest nägime selles palju potentsiaali ja tahtsime selle hubasemaks muuta. Seda ruumi kasutavad paljud õpilased ning seal ei ole väga palju mõnusaid kohti. Me tahtsime seda muuta. Maketi ehitamisel tegeles Marta Mööbliga (nt kott-toolid) ja Hanna-Leen seinte ja lae ehitamisega. Ülesanne ei olnud eriti raske, aga vahepeal tekkis probleeme sellega, et poed olid kinni ja materjale ei olnud nii lihtne saada.
Pettumusi ega üllatus loovtööga seoses eriti ei olnud, kuid Marta oli üllatunud nähes kui palju saab tegelikult telefoni ja arvuti läbi ära teha ja Hanna-Leen ei osanud oodata, et loovtöös tehti ka palju muid asju, mis ei ole otseselt seotud selle projektiga.
Enda makettiga jäime üsna rahule ja arvame, et see tuli ilus välja.

Kommenteerivad:

Eesti Noorte Arhitektide Liidu (ENAL) liikmed ja EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid ning värsked vilistlased

Andrea: Näen, et olete korralikult pingutanud ja detaile lihvinud, mis annavad teie maketile palju isikupära ja meeleolu. Võibolla saate lõppesitluseks ka mõne inimfiguuri tuppa asetada, nt seisma või istuma. Nii saate ka ise näha, kas mööbli mõõdud vastavad inimkeha proportsioonidele ja näidata, kuidas ruumi kasutada.
Maketil on suur mõju vaataja arusaamade kujundamisele, mistõttu peaks iga kujund ja värv kuidagi tähenduslik olema. Nii vaibad, kardinad, pildid kui ka ehitusmaterjalid - kas need ergutavad, rahustavad või takistavad ruumi kasutamist ja seal suhtlemist? Kas lahtine vaip, mis on küll rõõmsalt värviline, on vajalik, nt liikumise aeglustamiseks? Või peab seal üldse jalatsid ära võtma?
Mõelge ka sellised esmapilgul pisiasjad läbi ja proovige lõppesitlusel oma valikuid lühidalt põhjendada, mitte lihtsalt rääkida, mida vaataja oma silmadega näeb. Tore, et tõite tööprotsessist esile ka oma järeldused.
Soovin teile sujuvat ja põnevat esitlust! Olete väga suure töö ära teinud ja oskate oma ideid väga huvitavalt esitada.


Saue Gümnaasium / Sushi

Harriet Grünberg, Kathariina Katrel Kaseväli

Siin on meie valmis makett, lisasime juurde ühe nuku/mehikese, et asjade suurusest paremini aru saada.


Oled jõudnud lehekülje lõppu.

Lehekülge ei leitud, vabandame!