Sorteeri:

Tiim

/

Ülesanne

Ülesanne #6: Eskiis

Visand kooliruumi ümberkujundamisest.

Kommenteerivad: Arhitektuurikooli õpetajad

Arhitektuurikool on huvikool, kus 7- kuni 19-aastased noored uurivad ja loovad ruumilist maailma. Arhitektuurikool tegutseb alates 2011. aastast ning on üks vähestest omataolistest nii Eestis kui ka Põhja-Euroopas ja Baltikumis. Arhitektuurikooli õpetajatel on kaheksa aastat kogemusi lastele ja noortele ruumi teemade tutvustamisega ning õppetegevuste väljatöötamisega. Tähelepanu tuuakse nii loodus- kui tehiskeskkonnale, mis kokku moodustavad meie toimimisruumi. Ühtviisi oluline on mõista nende mõlema keskkonna toimimist ja seaduspärasusi ning olla seejuures teadlik enda rollist selles. Arhitektuurikool on ühtlasi ka Kooliruumi projekti looja ja korraldaja.

 

53 KK / Dreamteam

Siin on esialgne plaan kooli kunstiklassi kujundamiseks. Püüdsime mõelda nii tööst, mis peaks antud ruumis toimuma, kui ka liikumise vabadusest, et klassi sisu oleks kergesti ümbertõstetav ja koguni ka täiesti eemaldatav.

Kommenteerivad:

Arhitektuurikooli õpetajad

Miks olete otsustanud informaatika klassi just kunstiklassiks kujundada? Praegu näha olev klassi planeering tundub üsna standartne, kuigi see on ruumikasutuse mõttes palju funktsionaalsem võrreldes eelmise olukorraga. Igati mõistlik lahendus, aga teilt noored sooviks näha veidi radikaalsemaid ja omapärasemaid ettepanekuid. Siin on teil ju võimalus unistada, milline teie klass olla võiks! Plaan on teil aga igati korrektne, selge ja ilus, väga hästi vormistatud. Korrektne, kuid samas tundlik. Teinekord võite mõne tingmärgi puhul ka legendi/või plaanile lisatava teksti kasutamist kaaluda (nt kott toolid, riiulid), et teie idee veel paremini kommunikeeruks ja ka ukse avanemise tähistamine on plaanil oluline. Tore, et olete arvestanud ka mõõtkavaga ja teie plaan tundubki igati realistlik. Omavahel võite veel arutada, mida lahedat võiks üks kunstiklass veel sisaldada, et heast plaanist saaks väga põnev töö!


Pähklimäe Gümnaasium / Dragon

Artjom Kovalskih, Roman Leonov, Dmitri Retsutin, Semjon Suhhotin

Tulevikis me näeme meie raamatukogu nii.
Meie meelest raamatukogu peab tulevikus olema tõeline puhkeruum, kus iga õpilane saab leida endale mingit harrastust.

Kommenteerivad:

Arhitektuurikooli õpetajad

Raamatukogu kasutamine lisaks puhkeruumina on tervitatav mõte. Vajalik oleks täpsustada tegevusi, mida seal teha plaanitakse ning millist mööblit/vahendeid nõuavad.
Soovitan mõelda ruumi jaotamisele ja paigutusele, et erinevad harrastused oleks esindatud ning ei segaks üksteist, eeskätt raamatukogu tegevust.


Tallinna Saksa Gymnaasium

Mia Isabel Kask & Elin Makkar

Meie valisime eelmises ülesandes oma ümberkujundavaks kohaks meie koduklassiruumi 4. korrusel (https://roundme.com/tour/356390/view/1207448/). Praegusel hetkel on meie klassiruumil ainult üks funktsioon - õppimine. Soovisime, et lisaks klassiruumile saaks seal teha ka muid tegevusi. Otsustasime, et parim viis on jaotada ruum 2-ks - klassiruumiks ja puhkeruumiks, vastavalt kaks-kolmandikku ja üks-kolmandik. Kuna meie klassis käib päris palju õpilasi ning meie praegused toolid ja lauad võtavad palju ruumi, võiks nende asemel olla sellised tool-lauad nagu pildil. Neid saab vaba platsi saamiseks näiteks seina äärde lükata, üksteise taha asetada või grupitööks kokku tõmmata. Samuti tuleks vahetada välja meie tahvel ja asendada liigutava interaktiivse tahvliga. Nii saab tunde teha ükskõik millises positsioonis. Kahe ala vahele otsustasime teha puhkeala - kapslid, kus on tore vahetunnis puhata, raamatut lugeda või lihtsalt omavahel jutustada. Klassi tagaosas, puhkeala seinal võiks olla ronimissein. See oleks hea võimalus end vahetundide ajal liigutada ning tunnist puhata. Sein peaks olema kaldus ja maast-laeni. Nii mahub sinna rohkem ronijaid. Ronimisseina juures peaksid ka muidugi matid olema, et end mitte vigastada. Mattidel oleks ka niisama võimalik pikali visata ja puhata. Veel oleks heaks vahetunnitegevuseks lauatennise mängimine. Selleks oleks hea kasutada kokkuklapitavat pinksilauda. Seda saaks vahetunni ajal lahti teha ja klassi keskele lükata ning tunni ajaks uuesti seina äärde panna. Klassiruumi kaunistamiseks ja hubasemaks muutmiseks võiks klassi tuua erinevaid taimi, mis veidi rohelust tekitaksid. Selline oleks meie ideaalne klassiruum. Oma juhendaja abiga vormistasime oma eskiisi Adobe Illustratori programmis meie eelmise ülesande plaani peale, pildid leidsime Pinterestist. Vormistamine võttis aega ca 2 tundi.

Kommenteerivad:

Arhitektuurikooli õpetajad

Väga tore, et olete ruumi jaganud kaheks erinevaks tsooniks ja leidnud palju erinevaid viise kuidas ruumi kasutada saab! Liikuvad tegevused vahetunni ajal on hea võimalus vahelduseks. Samuti võimaldab valitud sisustus klassiruumi vastavalt tunnile ümber kujundada, nagu tänapäevasele klassiruumile kohane. Kollaaž loob selge arusaama väljapakutud ideedest. Meeldib, et olete mõelnud ka taimedele. Järgmise ülesande juures võiksite täpsemalt mõelda ka erinevatele valgustuslahendustele.


Jõhvi Gümn / Kolmnurk

Lev Rodionov, Kristina Rebane, Gabriel Lehtla

Eelmises ülesandes oli meil mõte rajada pääsu sinna väiksesse ruumi ja teha sellest puhkekoht. Selles ajavahemikus otsustasime et see mõte on äärmiselt ebapraktiline. Ruum on väga väike ja sinna ei mahuks üle ühe tooli. Hiljem jõudsime otsusele et selle asemel et järjekordne puhketuba rajada muudaks seda kohta silmapaistvamaks ja loomingurikkamaks. Õpilased veedavad vahetundides väga palju aega oma telefonides. Meie mõte on panna sinna pisikesse ruumi kaasaegset kunsti nagu näiteks skulptuur või installatsioon. Usume et see tõstaks kas või sekundiks ki õpilase silmad telefoni ekraanist kõrgemale ja paneks neid mõtlema. Paljudel on arvamus et kunst on üks imelik ja ebapraktiline asi aga kui nüüd hakata mõtlema siis on see vale. Iga kunstiteos paneb inimest mõtlema seepärast ongi kunst praktiline. Küll omamoodi aga praktiline

Kommenteerivad:

Arhitektuurikooli õpetajad

Tore, et jõudsite arusaamisele, et antud ruum on aktiivseks kasutuseks liiga väike. Mul on hea meel, et sellest hoolimata pakkusite välja idee, mida selle pisikese eraldiseisva alaga peale hakata.

Skulptuuri või installatsiooni seal saaks aeg-ajalt vahetada, näiteks teha koolis konkurseid, kus õpilased saaksid ise ideid pakkuda, mis seal olla võiks. Nii kutsub see põnev koht rohkem pilke tõstma ja annab õpilastele reaalse võimaluse ise kooliruumi panustada!


Soldino Gümnaasium / 11+

Meie koolis me valisime kohta, mida tahaksime uuesti teha. Selleks sobib riidehoid. Meie põhimõte oli selline, et ruum peab kena välja nägema, peab vajalikkudele tingimustele vastama ja peab olema mugav.

Kommenteerivad:

Arhitektuurikooli õpetajad

Riidehoid on hea valik! Seda võib näha vaheruumina sise ja välisruumi vahel. Sinna jäetakse üleriided ja seal vahetatakse jalanõud. Milleks see ruum veel on? Näiteks, kas see on ruum, kus kapist asju võttes saad kaaslastega suhelda? Või on see hoopis koht, mis pakub hetke rahu enne koolitundide alustamist või koolist lahkumist?
Toote asjakohaselt välja, et ruum peaks olema mugav ja tingimustele vastama. Mugav peab olema näiteks selleks, et kiiresti saaks minna õue ja jõuaks teha kosutava jalutus-, mängu- või niisama mõttepausi ka lühikese vahetunni jooksul. Kui riidehoid on ebameeldiv ja seal asjade ajamine liiga palju aega võtab, siis võib see õue minemise plaanid nurjata.
Arulege, miks ja kuidas on mugavus veel garderoobis oluline, kuidas saate seda ruumi ümber korraldades luua? Samuti, mis teeb teie jaoks ruumi kenaks? Millised tingimused on teie jaoks just kõige olulisemad?
Soovitan veelkord mõelda läbi, kuidas õpilane teie loodud ruumi kasutab: kuhu paneb koolikoti samal ajal kui kapist asju võtab? Millal on kasutusel pingid, millal akna all olevad toolid?
Olete valinud olulise ruumi ja huvitava väljakutse!
Töö tehniliselt teostatud mõnusa hoogsa joonega ja pilt on kavalast nurgast joonistatud, kajastades nii tervet ruumi. Pilt on meeldiv ja annab hea ettekujutuse ruumi suurusest!


Oled jõudnud lehekülje lõppu.

Lehekülge ei leitud, vabandame!