Sorteeri:

Tiim

/

Ülesanne

Ülesanne #5: Käik objektile

Kooli ümberkujundamist vajava koha analüüs.

Kommenteerivad: Eesti Noorte Arhitektide Liidu (ENAL) liikmed ja EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid ning värsked vilistlased

Kaasa löövad aktiivsed tudengid on Karl Erik Miller kolmandalt kursuselt ning magistrandid Merilin Kaup, Laura Pint ja Margus Tammik. Vilistlastest kirjutavad tagasisidet Ann Kristiin Entson, Elina Liiva ja Andrea Miku.

ENALi liikmed Merilin, Laura, Margus, Ann Kristiin ja Elina hoolitsevad eri koolide arhitektuuritudengite ühtsustunde ja täiendõppe võimaluste eest väljaspool akadeemiat. Näiteks korraldati möödunud suvel Valgas rahvusvahelist mastaapset arhitektuuri suvekooli “Apathy”.

Andrea täiendab end õpetamisealaselt Noored Kooli programmis.
Ann Kristiin juhendab õpilasi ka Arhitektuurikoolis.

Lihula Gümnaasium / Harilik harilik

Melani Alpius, Gerlin Nellis, Emma Kustov, Mareena Metsamaa, Marietta Viherpuu, Hugo Noormets, Joosep Michels, Indrek Kivisalu, Madis Ääremann

Tegime koos koolimajas ringkäigu ja kaalusime erinevaid ruume. Valisime fuajee+garderoob, kuna need on omavahel otseselt seotud nii ruumina kui liikumisega. Fuajee osa seinad värviti vaheajal ühte värvi. See ühtlustab juba natuke seda ruumi.
Vastused küsimustikule:
1. Siin asuvad peamised sissepääsud ja garderoob. Ilma selleta ei oleks võimalik, see on hädavajalik liikumissõlm.
2. Seda kasutab kogu koolipere. Tegevus: sisenetakse majja, vahetatakse jalatseid ja riideid. Vaatlus toimus 13:05-13:15 vahetunnis ja ruumis loendasime natuke üle saja inimese sel ajal. Enamasti liigutakse garderoobi ja edasi majast välja või siis vastupidi. Kindlasti oli oluline, et vaatlus toimus vahetunni ajal kui enamus õpilasi liigub ringi.
3. Avar, minimalislik, haisev.
4. Liigutakse trepist alla, garderoobi ja edasi õue või ka vastupidi, osaliselt ka seistakse jutustatakse, istutakse pingil. Liikumise tempo on rahulik. Ruum mõjutab inimeste asendeid ja liikumist garderoobis - riiete ja jalatsite vahetus.
Lisasime liikumisskeemi pildina.
5. Ruumi sisustus: 2 pinki, riidenagid. Piire garderoobi ees on üleliigne ja tekitab pigem segadust. Fuajees on pigem sisustust puudu, et seda hubasemaks muuta. Oleks vaja juurde istumiskohti.
6. Lärm, inimeste valjud dialoogid, kõigest räägitakse.
7. Ebameeldiva jalahügieeni lõhn, higi, toit, desovahend. See lõhnasegu on seal alati.
8. Vahel helgem, vahel hämar, tulenevalt ilmast.
9. Palavalt, ebamugavalt, häirituna, tühjana.
Kuna ruum on keerukas kasutame tulekahjusignalisatsiooni skeemi ja lisasime sinna kontrollmõõte, et edasise jaoks teha endale õiges mõõdus alusplaan.
Ruumi kõrgus on 2.7m. Lisasime pildina.

Kommenteerivad:

Eesti Noorte Arhitektide Liidu (ENAL) liikmed ja EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid ning värsked vilistlased

Laura:

Teie asukoha valik on põnev ja väljakutsuv. Kiidan julget valikut! Tegu on keerulise ruumiolukorraga, mida kasutavad kõik koolimaja külastajad. Nagu te ka ise mainisite, et tegemist on hädavajaliku liikumissõlmega.
Liikumine on teie asukohas äärmiselt oluline ja teie skeem annab seda arusaadavalt edasi. Oma lahendust tehes mõelge kindlasti, et kuidas see mõjutab liikumist. Samuti soovitan mõelda materjalidele ning kuidas need mõjutavad ruumis olemist. Hubasust saab luua ka soojade materjalide, nagu puit ja tekstiil, ruumi toomisega. Teie koolis on ka väga lahe avar trepikoda. Seda kõrgust võiks toredalt ära kasutada.

Jõudu ja jaksu järgmiste ülesannetega!


Narva Pähklimäe Gümnaasium / PROJEKT mp5

Aleksandra Simohhina, Diana Semibratova, Polina Zassovitskaja

Viies ülesanne on meie jaoks veidi ebamugav, kuna oleme endiselt karantiinis, mis tähendab, et me ei saa otse kooli minna. Kuid tänu oma mälule saame koostada oma analüüsi söögitoa kohta, mille kohad tahame muuta paremaks.
Esimene probleem selles kohas ei ole piisavalt ruumi. Hoolimata asjaolust, et seal sööb mitu klassi (umbes 5), pole meil siiski piisavalt ruumi. Sellisel juhul oleks võimalik ruumi pinda suurendada või klasside arvu vähendada. Teine probleem on disain. Tahaksime seda teha rohkem soojades toonides kui praegu (valge ja sinine). Ja asendage ka mööbel kvalitatiivsema, vastupidavama ja mugavama vastu. Kuigi me ei käinud koolis, suutsime arendada digi- ja suhtlemisoskusi, et arutada ruumi renoveerimise üksikasju.

Kommenteerivad:

Eesti Noorte Arhitektide Liidu (ENAL) liikmed ja EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid ning värsked vilistlased

Merilin:

Väga hea asukohavalik! Ruumipuudus on üsna väljakutsuv probleem. Kui pääsete taas kooli, püüdke mõista, kas ruumis olev mööbel - lauad ja toolid/pingid on paigutatud kõige optimaalsemal moel, või saaks seda teha nii, et tekiks rohkem istumiskohti? Ehk on ruumis olev mööbel liiga massiivne? Katsetage erinevat tüüpi mööbliga ning uurige, kui palju miski ruumi võtab. Võite kaaluda ka hoopis eksperimentaalsemaid ideid - näiteks korraldada kogu söömisala toolide ja laudade asemel suure piknikualana. Millised peaksid sellisel juhul olema sööginõud? Milline põrand? Ehk oleks siiski vaja väikeseid lauakesi, millele asetada sööginõud... Võimalusi on palju, ärge jääge kinni stamplahendustesse!

Kui teile tundub, et istumiskohtade arv selles ruumis on juba maksimeeritud ning ruum ongi lihtsalt liiga väike, siis peaks kaaluma söömisala laiendamist mõne muu ruumi arvelt või söögivahetundide ümberorganiseerimist nõnda, et korraga peaks ruumi kasutama 5 klassi asemel näiteks 4…

Ruumi ümbeskujundamine soojades toonides on hea mõte - soojad toonid, iseäranis oranž, pidavat suurendama söögiisu. Võite mõelda, mis elemendid veel muudavad söömiskogemuse toredamaks. Võibolla võiksid söögitoa aknalaudadel kasvada näiteks maitsetaimed…

Olete valinud väga huvitava teema. Jõudu ja inspiratsiooni!


Aegviidu Kool / Aegviidukad

Anett Liisa Parts, Darren-Louis Rim, Grete-Marisol Kivisoo, Melody-Rose Kalev, Tõnn Krevald

Olime oma 5-nda ülesandega keerulises olukorras... seoses piirangutega võis kooli minna ainult õpetaja. Seega pidime korraldama käigu objektile videosilla vahendusel... Õnneks projektiga alustades olime kõik pööningul sügisel käinud. Videopildi ja õpetaja selgituste abiga saime aga mugavalt ja turvaliselt oma kodust mõtetes ennast kõledale pööningule kujutada... Kuigi võib kahelda pisut sellises töökorralduses, kus nt. mõni arhitekt/insener projekteeriks ruumi, käimata kordagi objektil aga arvestades tänapäeva võimalusi, võib see olla tulevikus normaalne. Vähemalt mingi osa meeskonnast saab tööd teha edukalt kaugtööna. Selle tööga saime arendada ka oma digioskusi, täites koos reaalajas õpetaja toel küsimustikku ja arutades ruumi renoveerimise võimalikke lahendusi.

Kommenteerivad:

Eesti Noorte Arhitektide Liidu (ENAL) liikmed ja EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid ning värsked vilistlased

Elina:

Tere!

Kiidan teie asukoha valikut! Tegemist on kooli puhul huvitava kohaga, mida üldiselt küll ei kasutata, kuid millel on kindlasti palju potentsiaali.

Samuti on tore, et olete antud olukorras suutnud teha küllaltki süvenenud asukoha analüüsi. Kindlasti peab arhitektil olema oskus hinnata ruumi olukorda ka läbi video- või fotoandmete.

Olete välja toonud mitmeid ruumi iseloomustavaid aspekte - ruum on pigem külm, tolmune, korrastamata, helikindel ning ilma loomuliku valguseta (ilma akendeta). Soovitaksin teil nüüd edasi minnes mõelda, mis funktsioon sinna sobiks (kas tegemist on puhke- või õpperuumiga või hoopis mõne muu toaga, mida õpilased võiksid kasutada) ning mida te seal selleks muutma peaksite.

Ootan huviga teie järgmisi samme!


Oled jõudnud lehekülje lõppu.

Lehekülge ei leitud, vabandame!