Sorteeri:

Tiim

/

Ülesanne

Ülesanne #4a: Pst!

Kuulake, mis hääli koolimaja teeb või kuidas hääled koolimajas kõlavad.

Kommenteerivad: Kärt Tomingas

Kärt on näitleja, laulja ja teatripedagoog. Lõpetas 1990. aastal Tallinna Riikliku Konservatooriumi lavakunstikateedri näitleja erialal, aastal 2006 omandas magistrikraadi Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias. Näitlejana on töötanud erinevates Eesti ja Soome teatrites, kus osalenud nii draama- kui muusikalilavastustes. Kärt on mänginud ka filmides ja osalenud televisioonitöös. Laulja ja laululoojana on ta välja andnud neli autoriplaati.
Ise ütleb ta enda kohta nii: “Eesti Muusika ja Teatriakadeemias olen näitlejatöö õppejõuna tulevasi näitlejaid ja lauljaid õpetanud 2003.aastast. Eneseväljendust olen õpetanud erinevates kõrgkoolides nii eestis kui välismaal. Viin läbi ka eneseväljenduse treenimise ja õppimisega seotud töötubasid.
Minu peamised märksõnad elus ja töös on: hinga, kuula, jaga.”

53 KK / Dreamteam

Oleme uurinud klassi hääli, saime mõnusa helirida.


Pähklimäe Gümnaasium / Megabrain

Daniil Vaino

Звук щелчков суставов на фоне урока английского языка. Ⓐ
https://psv4.userapi.com/c852336//u244810795/audiomsg/d12/bc993a26c4.ogg


Rääma PK / NaMaiLii

Alondra Liiva, Margitta Maidla, Maria Nazarova

Jäime veidi hiljaks, sest ei saanud hakkama töö vormistamisega.
https://www.storyjumper.com/book/index/63272805

Book titled 'Pst! Reis kooli'Read this book made on StoryJumper

Jõhvi Gümn / Kolmnurk

Lev Rodionov, Kristina Rebane, Gabriel Lehtla

Kui oled tähelepanelik, siis märkad et koolimajas on tegelikult väga palju huvitavaid hääli. Otsustasime edastada Jõhvi Gümnaasiumi häält ja atmosfääri muusika kaudu. Nimelt improviseerisime sünteka peal 4 lugu 4 erineva ruumi peale. All on kompositsioonide ajakava ja kirjeldus.

00:00 - Koolimaja varahommikul - Seda tuleb küll harva ette, aga vahel tuleb sul kooli natuke varem tulla kui tavaliselt. Selle looga näitasime Jõhvi Gümnaasiumi varahommikulist salapärasust ja vaikust, hetke kus teisi õpilasi veel koolimajas ei ole.

01:09 - Aatrium - Meie koolimaja kõige pidulikum koht. Aatrium on üks parimaid kohti kus õpilased saavad veeta oma vaba aega ja puhata. Aatriumisse sisenedes kuuled kuidas õpilaste hääled omavahel segunevad.

02:28 - Garderoob - See meloodia kirjeldab suurepäraselt õpilaste saabumist kooli. Algul on garderoobis vaid üksikuid õpilasi mis tähendab et Garderoob on vaiksem. Kuid üks hetk astub koolimajja ühe korraga terve kamp noori mis muudab garderoobi atmosfääri.

04:40 - Söökla - meie sööklal on oma ajakava. Algul sööb 12. Lend mis tähendab et 11. lennu õpilased peavad veidi ootama mida nad ka teevad. Oodates, söökla ruum on vähem lärmakas. Õpilased ettevalmistuvad järjekorras koha kinni panemiseks. Ja see hetk kui tuleb järgmise lennu kord siis läheb ki lahinguks!

Kommenteerivad:

Kärt Tomingas

Antud ülesande lahenduseks kujunes teie puhul muusikaline kompositsioon. Muusikaliselt oli loodud pala inspireeriv ja emotsionaalne. Seda kuulates ununes ära teie kirjeldus erinevatest kooli ruumidest ja kellaaegadest. Kuna pildilist materjali polnud, siis minu peas tekkis hoopis teistsugune ruum. Tuulest ja inimestest; vabadusest ja surutusest. Ehedust lisas klaveritooli või/ja pedaali kriuksumine- puidune . Meeldis , et osad olid selgelt eriilmelised ja metoodiliselt dünaamilised ning et oli kuulda tundelist eneseväljendust.


Tallinna Saksa Gymnaasium

Elin Makkar & Mia Isabel Kask

Meie neljandaks ülesandeks oli kuulata meie koolimaja. Ideid otsides ja mõtteid kogudes leidsime, et meie kool on päris lärmakas ja mürarikas. Selle asemel, et seda "müra" salvestada, otsustasime seda hoopis visuaalselt näidata. Selleks kasutasime Sound Meter tasuta telefoniäppi, millega mõõtsime vahetult enne viimast koolipäeva (19.detsember) meie koolimaja erinevaid ruume (koridor, garderoobid, söökla, WC, kabinetid jt). Lisaks üritasime leida dB-võrdlustabeli (https://www.chem.purdue.edu/chemsafety/Training/PPETrain/dblevels.htm) põhjal pildinäiteid, millele vastab meie kooliruumide heli. Pildimaterjalina kasutasime Pixabay.com lehel olevaid Creative Commonsi CC0 litsentsi pilte (https://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/deed.en). Tulemused olid ehmatavad, aga samas ka ette arvatavad - meie kooliruumid on väga mürarikkad.

Kommenteerivad:

Kärt Tomingas

Miks ka mitte sedaviisi väga konkreetselt asjasse suhtuda. Oleks tore , kui märgiksite ära ka lubatud ( kõrvadele tervisliku) müranivoo, et antud diagrammil oleks kontekst. Kas sellise lähenemise puhul oleks võimalik olla loomingulisem ja omapärasem? Mis mõttega müranivoo üldse mõõta?


Oled jõudnud lehekülje lõppu.

Lehekülge ei leitud, vabandame!