Sorteeri:

Tiim

/

Ülesanne

Ülesanne #4a: Pst!

Kuulake, mis hääli koolimaja teeb või kuidas hääled koolimajas kõlavad.

Kommenteerivad: Kristi Kiilu

Kristi Kiilu on ei rohkem ega vähem kui professor – Eesti Muusika ja Teatriakadeemia muusikapedagoogika õppejõud ja õppejuht. Professor ei ole kuiv teadlane, kes õpilasi päriselus näinud või õpetanud pole. On ikka! Kristi on õpetanud lasteaias, koolis, muusikastuudios ja õpetnud nii soliste kui juhendanud ansambelid ja koore. Praegusel ajal õpetab ta tulevasi muusikaõpetajaid üldhariduskoolidesse ja instrumendiõpetajaid muusikakoolidesse, uurib muusikahariduse ja väikelaste muusikalise arengu küsimusi ning muusikalise õppekeskkonnaga seonduvat. Samuti teeb koostööd mitmete välisteadlastega Islandilt, Rootsist, Ameerikast, Poolast ja mujalt et levitada muusika ja muusikakasvatuse head mõju inimesele, ühiskonnale ja kultuuridele.

Narva Pähklimäe Gümnaasium / Coole Schule

Nikita Pvlenko, Nikita Bayteryakov

Hei!
Nikita Pvlenko, Nikita Bayteryakov
Lähenesime sellele ülesandele mittestandardsel viisil. Otsustasime näidata, kuidas kool välja näeb karantiini ajal toimunud muudatuste korral. Vaheajal on ainult vaikus, mõned õpetajad lõpetavad tunnid klassiruumides.


Narva Keeltelütseum / NKL

Kristi Reisk
Jelizaveta Bespalova
Xenia Voronovich
Karina Zahharova
Marija Iljina
Uljana Safonova
Viktoria Suvorova
Roman Vassiljev

Valisime need helid, kuna need esindavad kõige paremini iga kooli esteetikat ja on väga levinud.


Narva Pähklimäe Gümnaasium / Yoake

Svetlana Botoroeva, Marta Frolova, Anastasiya Udodenko

Ülesanne #4a: Pst!


Narva Pähklimäe Gümnaasium / ROCOCO

Nicole Ivanova
Jana Usakova
Anastassija Aleksejeva

Nüüd, kui kõik õpilased on edasi liikunud kaugõppesse, on keskkond ja helid meie ümber muutunud. Kujutame ette ühte normaalset päeva koolis. Hommikul tulete kooli ja kuulete juba koolilaste hääli, kuid kui nad on vaiksed. Sa käid koolis ja kuuled õpilaste hääli enda ümber. Tegelikult võib see hommikul olla natuke tüütu. Kooli esimestel korrustel kõndides kuulete nooremate keskkooliõpilaste valju häält, kes jooksevad trepist ja koridoridest alla ja karjuvad. Kell heliseb, klassi uks avaneb, kõik tulevad sisse. Alguses on klassis teatud müra, kuid siis see kaob ja on vaikus ja õppetund algab. Jah, õppetunnis võite kuulda ka vestlusi, vaikseid või valjuid, emotsionaalseid või monotoonseid. Kõik sõltub õppetunnist ja õpetajast. Siin heliseb vaheaja kell ja koridorid on jälle helisid täis. Keegi vahetab vaikselt kontorit, keegi arutab jõuliselt õppetundi või uudiseid ja keegi lihtsalt rõõmustab igal juhul. Helid on väga erinevad. Müra ja gamid tõusevad kooli koridorides, kui õpilased jooksevad toidu järele. Söögitoas arutavad õpilased ka uudiseid, see ei ole kunagi vaikne. Söögitoas saate kuulda plaatide ja prillide heli. Kui me võrdleme kooli kodus õppimise ajaga, näeme palju erinevusi. Kodus kuuleme vähem helisid, eriti kui olete korteris üksi. Koolis saate kuulda mitmesuguseid helisid, mitte kodu. Võib-olla, kui me esimest korda kooli naaseme, on raske selle elurütmiga koolis harjuda.


Narva Pähklimäe Gümnaasium / PROJEKT mp5

Aleksandra Simohhina, Diana Semibratova, Polina Zassovitskaja

Mõnes olukorras meie maailmas oleme sunnitud täitma veidi teistsugust ebatavalist ülesannet - helide salvestamist. Aega on siiski piisavalt möödas, nii et pidime hoolikalt mõtlema ja meenutama, kuidas meie kool kõlas.
Kui kirjeldate meie kooli, siis on see üsna lärmakas, kuid oleme sellega juba harjunud, kuigi mõnikord ei piisa vaikusest täiskasvanuna ikka veel. Põhimõtteliselt on müra jooksvate laste karjed või õpilaste ja õpetajate vestlused, ka raadio koolis. Näiteks pühadel ja reedeti mängib kool meile temaatilist muusikat, näiteks jõulumuusikat. Samuti teavitatakse meid raadios mängudest ja üritustest, mida peetakse vaheajal meelelahutuseks. Ja muidugi hommikused uudised, kus meile antakse värsket teavet. Nüüd ei saa seda kahjuks kogeda, kuna istume kodus, kuid ärge heitke meelt!

Kommenteerivad:

Kristi Kiilu

Meelt ei maksa tõepoolest heita! Koolimaja hääled ootavad teid niipea kui sinna taas sisenete. On kord juba nii, et seal on lärmakas, aga see pole enamasti pahatahtlik või kuri lärm vaid ikka rõõmsad õpilased oma igapäevaste tegevustega! Kuulake, mida on kuulda selles häälte virr-varris ja tohuvapohus? Kuulates püüdke keskenduda mõnele helile, mis ei ole esiplaanil, aga on kuuldav. Tooge see heli oma kuulamisfookusse. Kui aga hakkate salvestama, siis saab seda teha väga lihtsalt - ka ühtlase kõlamassi sees liikudes salvestub kõige läheb heli enamasti selgemalt. Kui vähegi mahti on, siis kindlasti salvestage ja kuulake. Võite avastada midagi sellist, millest teil aimugi polnud!


Oled jõudnud lehekülje lõppu.

Lehekülge ei leitud, vabandame!