Sorteeri:

Tiim

/

Ülesanne

Ülesanne #4a: Pst!

Kuulake, mis hääli koolimaja teeb või kuidas hääled koolimajas kõlavad.

Kommenteerivad: Kristi Kiilu

Kristi Kiilu on ei rohkem ega vähem kui professor – Eesti Muusika ja Teatriakadeemia muusikapedagoogika õppejõud ja õppejuht. Professor ei ole kuiv teadlane, kes õpilasi päriselus näinud või õpetanud pole. On ikka! Kristi on õpetanud lasteaias, koolis, muusikastuudios ja õpetnud nii soliste kui juhendanud ansambelid ja koore. Praegusel ajal õpetab ta tulevasi muusikaõpetajaid üldhariduskoolidesse ja instrumendiõpetajaid muusikakoolidesse, uurib muusikahariduse ja väikelaste muusikalise arengu küsimusi ning muusikalise õppekeskkonnaga seonduvat. Samuti teeb koostööd mitmete välisteadlastega Islandilt, Rootsist, Ameerikast, Poolast ja mujalt et levitada muusika ja muusikakasvatuse head mõju inimesele, ühiskonnale ja kultuuridele.

Saue Gümnaasium / Sushi

Harriet Grünberg, Kathariina Katrel Kaseväli

Meie seda ülesannet kahjuks eneseisolatsiooni tõttu koolis teha ei saanud, aga mõtlesime kodus välja, mis on meie lemmikud vaiksed ja rahustavad helid, mida koolis kuuleb.
1. See on küüntega laua peal toksimine.
2. Raamatu või õpiku lehe keeramine, esimene heli, mis mulle kooli peale mõeldes pähe tuleb.
3. See heli on veidi erilisem, tänapäeval koolis seda võibolla nii palju ei kuule, aga see on vanaaegne kirjutusmasin.
4. Seda heli meie kuuleme kõige rohkem tundides, kuna meie klassikaaslased söövad alati salaja krõpsu või midagi muud sellist tunnis.

Kommenteerivad:

Kristi Kiilu

Väga hästi matkitud helid! Meenutab filmi helindamist - näiteks küüntega lauapeal toksimine oleks võinud vabalt olla hobuste kappamise hääl mõnes filmis. Lehe keeramine mõjus just kui kergema ukse liigutamine. Kirjutusmasina heli saaks helindada näiteks vihma tilkumisena veeämbrisse ja krõpsu söömisel tekkiv pakendi hääl võiks olla lausa mõne õudusfilmi taust. Kas pole põnev?!
Selline efekt on võimalik saavutada tänu sellele, et neid helisid on väga lähedalt salvestatud ja see annab tavaelus väiksele ja tähelepandamatule helile suure kõlajõu - salvestamisel on keskendutudki ainult ühele helile ja tema kõlavusele. Olete leidnud põnevad hääled ja andnud nendele uue elu. Hästi tehtud!


Are Kool / Toredad Totsid

Angelika Laretei, Sandra Valgi, Isabel Murru, Liisa- Marie Kangor, Janet Brants, Karoliine Meil, Jane- Liis Kõnnussaar

Käisime tunni ajal majas ringi ja kuulatasime hääli.

Kommenteerivad:

Kristi Kiilu

Olete kuulanud ja salvestanud erinevaid hääli - neid, mis on tunnihääled, aga neid, mis on kuuldavad ainult vaikuses. Väga põnev on mõistatada, mis helid kõlavad. Tehniliselt olid erinevad helid kenasti järjestikku lükitud ning sellele annaks juurde teha vahva filmi. Helimaastik on kujundlik ja eriilmeline. Kuulamise süvenemisel on huvitav uurida ka taustafooni. Lisaks esiplaanil olevatele helidele on tagaplaanil ka midagi toimumas. Ja see on minu arvates väga põnev!


Narva Pähklimäe Gümnaasium / HEN Party

Sofiya Gladkovskaya, Polina Golubeva, Ksenija Ivanova, Olesja Langinen

Kahjuks me ei saa kooli minna, sest meil on karantiin. Aga kujutasime ette, mis helid koolimajast meelde tulevad. Oleme salvestanud kõige tavalisemad helid, mida õpilane koolipäeva jooksul kuuleb. Esimesena tuli meile pähe koolikoridoride lärm. Kui kõik on vahetunnil ja suhtlevad omavahel. Seejärel kuuleme klassiruumi sisenedes kuidas õpilased seljakoti avavad või kuidas lapsed tööks valmistuvad, vihikut lehitsedes. Kriidiheli, kui õpetaja või õpilane kirjutab tahvlile. Klassiruumist lahkudes on kuulda ukse kiiuksu. Söögitoas või tualetis olles on kuulda, kuidas keegi käsi peseb. Võrreldes kodus õppimisega toimub õppimine vaikuses. Kuna vanemad töötavad, olete kodus üksi ja keegi ei häiri teid. Saate oma tööle paremini keskenduda. Kodus kuulete klaviatuuri helisid, kuna õpilane kirjutab suurema osa tööst arvutisse. Kui õpilane avab õpiku kätte saamiseks lauasahtli.
Meile meeldis teha seda ülesannet, et tuletada meelde kooli ja klassikaaslaste.

Kommenteerivad:

Kristi Kiilu

Põnev, et olite valinud häälte kuulamiseks (salvestamiseks) just tunni aja. See tähendab, et müra tase oli madal ning vaiksed hääled pääsesid mõjule. Kes oleks võinud arvata, et koti lukk või paberi lõikamine võivad sellist häält teha! Koolimaja on väga eriline maja, kus väga kiirelt vahelduvad vaiksed ja äärmiselt kärarikkad helimaastikud. Helimaastike vaheldumine võib toimuda sekunditega.
Olete kinni püüdnud põnevad hääled ja selle kuidas ruum nende kõla mõjutab (aplaus, kehalise kasvatuse tund jne). Jätkake samas vaimus! Kuulake helisid ka siis kui see ei ole teie ülesanne - helid kõnelevad meile palju keskkonna ja inimeste kohta, milles nad tekivad.


Aegviidu Kool / Aegviidukad

Anett Liisa Parts, Darren-Louis Rim, Grete-Marisol Kivisoo,
Melody-Rose Kalev, Tõnn Krevald

Tegime lühikese jalutuskäigu koolimajas. Salvestasime erinevaid hääli nii tunni kui vahetunni ajal; klassis, koridorides, saalis... Kooli jaoks on kõige iseloomulikumad helid ikkagi õpilastega seotud... laste kilked ja jutuvada... samas on tundide aeg võimalik kuulda ka vana trepi naginat, uksekääksatust jms... Taustaks pildistasime erinevaid struktuure. Omaette kunst oli need helikillud ja pildid ühtseks terviklikuks videoks monteerida.

Kommenteerivad:

Kristi Kiilu

"Omaette kunstiga" olete väga kunstipäraselt hakkama saanud! Pean silmas seda, et visuaal jätab siiski rohkelt ruumi fantaasiale ja see on minu arvates väga hea. Hääled ise tunduvad kohati olevat teised kui visuaal ette kirjutaks, aga see tekitabki sürrealistliku efekti. Oma osa irratsionaalsusesse lisab ka piltide ebastandardsus (küljeli olek) ja staatilisus. Alguses segadust tekitav, aga see just hoiabki teie video juures ja innustab seda vaatama mitmeid-mitmeid kordi. Mulle meeldib, et kõikide "kinni püütud" helide taustal on ka muud helid ja see tekitab kõlamaastiku. Kõlamaastik on just midagi sellist, millesse annab uppuda kui seda hoolega kuulata. Ja nagu elus on mõnikord tähtsamad need "asjad", mis rulluvad lahti tegevuste taustal või tagaplaanil nii on ka helimaastikud eriti kõnekad oma taustakõlades. Kuulake ka seda, mis ei ole esiplaanil, aga mis on ehk isegi olemuslikum ja tähenduslikum!


Narva Soldino Gümnaasium / 13

Katja Semenova, Daniil Osokin, Olesja Rumantseva, Alina Ivanova

Iga koolimaja teeb häält. Uurida võib igapäevaseid, tavalisi hääli. Mõnda häält teeb koolimaja ka omapäi. Need hääled on koolimajas lihtsalt igapäevaselt olemas.
1. Klassis sobimine ja arutlemine
2. Ukse avamine ja sulgemine
3. Treppist alla jooksmine
4. Tooli liigutamine
5. Kuivatus masin
6. Vesi
7. WC heli
8. Tahvlil kirjutamine
9. Vihiku lehtede kabisemine
10. Kirjutamine
11. Lukku heli

Kommenteerivad:

Kristi Kiilu

Intrigeeriv mõte teilt, et "mõnda häält teeb koolimaja ka omapäi"! Selle salvestamiseks peaks vist ööseks koolimajja jääma ja hiirvaikselt pikalt-pikalt salvestama. Samas on teil kirndlasti õigus, et väga plaju hääli on koolimajas lihtsalt olemas ja need ongi koolimaja või kooli hääled. Teie olete vaatlemise-kuulamise alla võtnud neist päris palju. Minu jaoks oli põnev kuulata tahvlil kirjutamise häält, mis oma rütmi ja dünaamilisusega, staccato ja legatoga mõjus rahustavalt, aga ka väga nostalgiliselt. Te võiksite tahvlile kirjutamist isegi pikemalt salvestada, sest see tegevus hakkab kaduma ajalukku. Tänan, et olete leidnud erinevaid hääli ja toonud need rambivalgusesse. Hoidke kõrvad lahti ka edaspidi!


Oled jõudnud lehekülje lõppu.

Lehekülge ei leitud, vabandame!