Sorteeri:

Tiim

/

Ülesanne

Ülesanne #7: Projekt

Kooliruumi uus kujundus.

Kommenteerivad: Eesti Noorte Arhitektide Liidu (ENAL) liikmed ja EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid ning värsked vilistlased

Kaasa löövad aktiivsed tudengid on Karl Erik Miller kolmandalt kursuselt ning magistrandid Merilin Kaup, Laura Pint ja Margus Tammik. Vilistlastest kirjutavad tagasisidet Ann Kristiin Entson, Elina Liiva ja Andrea Miku.

ENALi liikmed Merilin, Laura, Margus, Ann Kristiin ja Elina hoolitsevad eri koolide arhitektuuritudengite ühtsustunde ja täiendõppe võimaluste eest väljaspool akadeemiat. Näiteks korraldati möödunud suvel Valgas rahvusvahelist mastaapset arhitektuuri suvekooli “Apathy”.

Andrea täiendab end õpetamisealaselt Noored Kooli programmis.
Ann Kristiin juhendab õpilasi ka Arhitektuurikoolis.

Aegviidu Kool / Aegviidukad

Anett Liisa Parts, Darren-Louis Rim, Grete-Marisol Kivisoo, Melody-Rose Kalev, Tõnn Krevald; Markus-Erik Köst

Selleks, et meie ideed ühise nö "mütsi alla saaks", oli vaja korraldada põhjalik arutelu. Projekti koostamine oli märksa mahukam ja keerukam. Järjekordne koolide sulgemine pani meid taas proovile...
Seekord kaasasime oma meeskonda nn" ehitaja" - 8. klassi õpilase, kellel on võimalus hakata tegelema maketi ehitamisega. Kõigepealt hindasime oma joonistatud eskiise ja kui olime otsinud oma ideekaksikuid, leidsime mitmeid muutmist vajavaid detaile.
Loobuksime puhkeruumis üksikutest laudadest ja muudaksime need üheks pikaks lauaks. Nii mahuks katuseklassi paremini istuma.
Samuti olid kõik nõus loobuma kriiditahvlitest. Selle asemele paneks puutetundlikud tahvlid, kuhu peale saab näidata ka projektoriga asju nii, et ei pea arvuti tagant ära tulema. Ja kuna tegemist on mitmetasandilise ruumiga, siis igasugused pisikesed redelid-trepid lahendaksime laia suure astmestikuga, kus oleks mõnus ka vajadusel istuda. Lisaks koolilaudadele/toolidele lisasime kott-toolid ja mõnusad olemise-nurgakesed.
Kuna meie meeskonna "ehitajal" oli vaja leida materjali ka loovtöö jaoks, tuli appi direktor, kes leidis põnevaid dokumente kooli ümberehitamise plaanidest - nimelt 2010. aastal oli tehtud detailne ümberehitusprojekt, kus meie pööningu ruumidesse planeeritigi rajada klassiruume. Kahjuks jäi ümberehitus erinevatel põhjustel siis tegemata aga nüüd on meil põhjus sellega innukamalt tegeleda ja loota, et siiski leitakse võimalus ehituseks, kuna koolis on suur ruumipuudus. Veebikoosolekul arutasime läbi kõik ruumilahendused, mööbli asukoha, värvid, materjalid ning meie meeskonna "ehitaja" tegi korrektse plaani.
Värvidest eelistaksime heledaid pastelseid, sooje toone; materjalidest peamiselt puitu. Mööblikatted võiksid olla beežikad ja kergesti puhastatavad. Kindlasti võiks olla nt. puhkenurgas mõni mööbliese ka värvilisem ja oluline on ka toalillede olemasolu.

Kommenteerivad:

Eesti Noorte Arhitektide Liidu (ENAL) liikmed ja EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid ning värsked vilistlased

Tere!

Kirjeldatu järgi tundub, et olete projekti kallal töötanud ühtse meeskonnana. Olete omavahel ära jaganud kindlad rollid, mis tähendab, et igalühel on oma vastutusala ning kokku olete saanud hea ühtse projekti. Selline nn projektijuhtimise omadus on arhitekti ameti puhul väga kasulik ning ka vajalik.

Hea on näha, et olete ruumi ära paigutanud mitu erinevat funktsooni. See omakorda tähendab, et ruum võib kasutuses olla pidevalt ning ei seisa tühjalt. Samuti on selline lähenemine vajalik ning kaval ruumipuuduse korral (ma saan aru, et see probleem teil koolis esineb).

Kindlasti oleks teil väga põnev jälgida, kui ümberehitus tõepoolest töösse läheks. Eriti hea oleks, kui saaksite ka ise enda arvamust avaldada. Selleks on teil juba ette näidata põhjalikult deitailideni läbi mõeldud projekt. Siinkohal pean silmas just materjalide ning viimistluse läbi mõtlemist - väga hea, et olete sellele mõelnud.

Edu jägmiste ülesannetega!


Narva Pähklimäe Gümnaasium / Blobism

Milena Tashmetova
Alina Goidova
Alina Issajeva
Sofija Mosjakina

Otsustasime teha oma koha visualiseerimise. Foto näitab selgelt iga detaili ja osa. Võiksime pehmetest ottomaanidest keelduda, eriti kuna nad määrduvad kiiresti. Nende asemele võiksime panna mitu kookontooli. Teisele fotole oleme lisanud ideekatsikut.

Kommenteerivad:

Eesti Noorte Arhitektide Liidu (ENAL) liikmed ja EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid ning värsked vilistlased

Karl Erik:
Vot kui huvitav ja kaasav idee lahendada ajast ja arust mõtteviis, et kooli sisehoov peaks olema parkla! Sellele ideele ei oska muud öelda, kui tuult tiibadesse maketiga.
Kui midagi suunata, siis ehk võiksite mõttesse võtta Eesti kliima - meie kargete talvede ja sombuste sügisetega oleks praegusel kujul ala palju aastast mittekasutatav. Ehk paneks kunstmuru asemel hoopis kummipinna maha, mis ei muutuks sombiseks ja laseks värvide ja mustritega tekitada mängulise keskkonna. Samuti võiks istumise osas äkki läheneda mänguliselt, et ei ole poest võetud lauad/toolid, vaid erinevad mängulised kujundid (puidust/plastist/...) mis püstises asendis oleks näiteks kooli nime tähed, kuid maas lamades oleksid toolid. Purskkaevu mõte on ka muidugi grand, aga ehk veidi kesklinna pargilik, kui soovite midagi kaasavat ja lõbusat koolile teha, siis miks mitte ronimistorn (mis küll kaotaks vee mõtte ära) vms.
Need muidugi lennult tulnud mõtted, et aidata teil ehk veel edasi mängida ideega, kuid sellise tugeva kontseptsiooniga olete ka muidugi omal teel.


Saue Gümnaasium / W & H

Hanna-Leen, Marta Jaansoo

Otsustasime enda puhkenurga teemaks valida kuusnurga ja kasutasime seda päris mitmes kohas. Lisasime ka taimeseina .

Kommenteerivad:

Eesti Noorte Arhitektide Liidu (ENAL) liikmed ja EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid ning värsked vilistlased

Andrea: Teil on väga toredad ideed - alates taimeseinast lõpetades ruumis läbivalt kuusnurga kasutamisega. Veelgi ägedam on see, et ruumi kasutajad saavad valida erinevate tasandite ehk kõrguste vahel, kuhu ronida näiteks kolmnurkse redeli abil. Olete mõelnud nii nende peale, kes tahavad omaette pesas olla, kui ka nende peale, kes tahavad laua taga kirjutada või joonistada, aga ka nende peale, kes tahavad avalikult ja vabalt puhata.
Võrreldes eelmise ülesandega on teie väljendusviis palju arusaadavam, kuid julgustan teid joonistele ja plaanidele ka mõõtkette lisama.
Hea, et lisasite seekord ka meeleolupilte, et vaatajad saaksid kohe teie mõtteist aru.
Kas lava/astmete (?) peal toimuvad ka üritused?
Mõelge edasi, kuidas saaks ruumis parandada ka valgustust ja helisid vastavalt vajadusele.

Edu!


Saue Gümnaasium / Senku ja Tipsu

Senna Soome, Heleryn Vatsk

Muutsime päris palju asju võrreldes algsete plaanidega. Lisasime klaasist seina, mida on näha ka meie ideekaksikul. Põhjus, miks me otsustasime selle seina sinna lisada oli see, et kuna see on puhkeala, siis oleks seal heli vähem. Seal, kus on võre lähevad trepid alla, aga pildile oli meil raske neid paigutada.

Kommenteerivad:

Eesti Noorte Arhitektide Liidu (ENAL) liikmed ja EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid ning värsked vilistlased

Andrea: Märkasin, et teie ideekaksik on natuke teistsuguse meeleoluga, pigem tume ja pime, aga teie visioon näib avar, valge ja hele. Mõlemad ruumid tunduvad olevat aga mõnusa ja rahustava mõjuga, mis sobiks lõõgastumiseks hästi. Inimesed, kes ei taha möödakäijate jaoks nähtavad olla, lähevad ilmselt peidupaika otsima kusagilt mujalt.
Vaadates teie jooniseid eelmisest nädalast, märkasin, et olete mõelnud ka tegevuste peale, mida ruumi kasutajad seal saaksid teha, näiteks lugemine, muusika kuulamine, suhtlemine. Võibolla saate rohkem neid tegevusi esile tõsta ja kujundusega toetada, et ruumi kasutaja julgeks ruumi igakülgselt kasutada. Piltide pealt vaadates saaks seal isegi joogat või meditatsiooni teha, aga kui teie eesmärk on inimesi aktiveerida, siis mõelge, milliseid elemente peaks veel sellesse ruumi lisada.
Jõudu!


Saue Gümnaasium / Kuldne Trio

Lisette Marii Kivimäe, Heleri Marion Rüütel, Kristelle-Ly Kruuleht

Siin on meie projekt. Meie otsustasime ühe ruumi kasuks sellepärast, et seal oli kamin ning teise kuna seal oli baarilett (muidugi ei tarvitata seal alkoholi). Me otsustasime loobuda diivanist (kuna see võtab palju ruumi) või ripptoolist (sest see võtab ruumi ning on mingis mõttes üleliigne).

Kommenteerivad:

Eesti Noorte Arhitektide Liidu (ENAL) liikmed ja EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid ning värsked vilistlased

Karl Erik:
Eskiisi tasemel jäi kahjuks mõte läbi arutamata, kuigi peaks välja tooma, et see mõte on liikunud ehk veidi liiga koduseks. Kool peaks kindlasti olema hubane ja rõõmus koht, kus aega veeta, aga sellises mahus elutoa mõtteid panna ehk liig. Ideest tuleb välja, et soovite tekitada hubasema koha aja veetmiseks, kus oleks objekte nagu baar ja kamin. Kooli mõttes on need asjad ehk veidi mittesobilikud oma olemuse ja ka ohutuse punktist. Seega soovitaks mina enne maketi tegemist siht veel üle vaadata ja korrigeerida; ehk oleks võimalik pehme mööbli asemel huvitava kujuga mängulisem isteala luua; kamina asemele panna nurka ronimissein või kriiditahvel; baari asemel panna paar kõrget lauda, mille taga saaks seistes tööd teha. Laske enda mõtteil lennata ja vaadake asja võimalusel suurema vanuserühma silme läbi - koolis võib ka olla nooremaid lapsi.


Oled jõudnud lehekülje lõppu.

Lehekülge ei leitud, vabandame!