Sorteeri:

Tiim

/

Ülesanne

Ülesanne #6: Eskiis

Visand kooliruumi ümberkujundamisest.

Kommenteerivad: Eesti Noorte Arhitektide Liidu (ENAL) liikmed ja EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid ning värsked vilistlased

Kaasa löövad aktiivsed tudengid on Karl Erik Miller kolmandalt kursuselt ning magistrandid Merilin Kaup, Laura Pint ja Margus Tammik. Vilistlastest kirjutavad tagasisidet Ann Kristiin Entson, Elina Liiva ja Andrea Miku.

ENALi liikmed Merilin, Laura, Margus, Ann Kristiin ja Elina hoolitsevad eri koolide arhitektuuritudengite ühtsustunde ja täiendõppe võimaluste eest väljaspool akadeemiat. Näiteks korraldati möödunud suvel Valgas rahvusvahelist mastaapset arhitektuuri suvekooli “Apathy”.

Andrea täiendab end õpetamisealaselt Noored Kooli programmis.
Ann Kristiin juhendab õpilasi ka Arhitektuurikoolis.

Saue Gümnaasium / GSK

Kätriin Kondel
Grete Kürsa
Saara Lootsar

Kuna sellel kooli poolel on rohkem vanemad õpilased, siis me ei tahaks seda väga mänguväljakuks teha. Me mõtlesime et seal võiks olla selline rahulikum koht.
Me mõtlesime et akendel võiks ees olla kardinad, sest kui päike paistab, siis ei ole seal mõnus õppida, sest sa ei näe midagi. Me mõtlesime, et sinna võiks panna võrkkiige, aga me pole veel kindel, kus kohas see olla võiks. Pildi peal see valge redeli moodi asi võiks olla mõni koht kus istuda. Aga kuna sa pead sinna ronima siis sa natuke liigutad ennast ja seal peal istumiseks on vaja natuke pingutada, et sa alla ei kukuks. Seal saab istuda rohkem kui 1 inimene, sest seal on nagu mitu "korrust."
Siis on pildi esiplaanil tumesiniselt pandud mingi istumise koht, kus suuremad saavad istuda ja väiksemad saaks seal all nagu koopas olla rahulikult. Ma mõtlesin, et seina peal võiks olla veel joonistused. Nende vaatamiseks tuleks püsti tõusta, et neid korralikult näha. See tähendab, et saab natuke sirutada.

Kommenteerivad:

Eesti Noorte Arhitektide Liidu (ENAL) liikmed ja EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid ning värsked vilistlased

Teie ideed, kuidas luua ruumi nii, et see soodustaks liigutamist, on väga huvitavad. Samuti on väga leidlik mõte, kuidas luua erinevaid puhkealasid koobastest avatumate astmeteni. Julgustan teid oma uute lahendustega ruumi täitma, eemaldades seal seni olnud toolid-lauad ja luues täiesti uue puhkamismaastiku, kus leidub nii koopaid, turnitavaid kohti, kui samuti ka pindu, mis toimivad laudadena, et luua üks terviklik lõõgastumisala.


Saue Gümnaasium / Sushi

Harriet Grünberg, Kathariina Katrel Kaseväli

Me mõtlesime teha enda valitud kohta uuemaks ning üleüldiselt ilusamaks. Selle jaoks lisasime juurde: seina dekoratsioone, potitaimeid, laest rippuva tooli, laua, kus saab enda nutiseadmeid laadida jne.

Kommenteerivad:

Eesti Noorte Arhitektide Liidu (ENAL) liikmed ja EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid ning värsked vilistlased

Teie projekti juures hakkab silma, et olete loonud kooli toa, mis on oma olemuselt äärmiselt kodune . See on väga lahe ! Justkui õpilaste elutuba, kus saab puhata koolimaja suurest, modernistlikust skaalast. Mida rohkem õpilaste nägu see ruum läheb, seda toredam ta ilmselt on. Teie illustratsioonidelt ilmneb see ruum rõhutatult koduse ja traditsioonilisena ja suure koolimaja kontekstis mõjub see väga huvitavalt, ent et muuta seda pisut intrigeerivamaks, suudate ehk välja mõelda midagi põnevat, mis moodustab selle traditsioonilise kodususega laheda kontrasti? Jätkake samas vaimus !


Are Kool / Vinged Vennad

Romet Kakko, Kairon Hütt, Gregor Sarapuu, Martti Simson

Meie arvame, et meie kooli õues napib lastele tegevusi. On küll palliplatsid ja jooksuringid, aga kus turnida ja ronida saaks, seda pole.

Kommenteerivad:

Eesti Noorte Arhitektide Liidu (ENAL) liikmed ja EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid ning värsked vilistlased

Teie idee lisada kooliõuele erinevaid aktiivseid tegevusi soodustavaid elemente on väga tore. Kindlasti tasub mõelda ka sellistele kohtadele, kus puhata ja rahulikumalt aega veeta. Näiteks oleks hea luua istumiskohti pinksilaua lähedusse, siis saavad need, kes parasjagu ise ei mängi, ikkagi osa tegevustest. Samuti mõelge lisaks uute elementide loomisele ka sellele, milline see keskkond tervikuna on: kas seal on tarvis ka näiteks uut haljastust või varjestust?


Are Kool / Toredad Totsid

Angelika Laretei, Sandra Valgi, Isabel Murru, Liisa- Marie Kangor, Janet Brants, Karoliine Meil, Isabela Kakko

Meie panime paberile ideid, mis kõike võiks koolimaja õues oleva betoonist lauatennise mänguplatsil olla. Mõtlesime, mida õpilased jõuaksid ja tahaksid vahetunnis ja bussi oodates teha.

Kommenteerivad:

Eesti Noorte Arhitektide Liidu (ENAL) liikmed ja EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid ning värsked vilistlased

Kommenteerib Margus:

Juba pildi vaatamine ajab õhinasse! Pinksimängu jälgimiseks on nüüd olemas vajalikud istumiskohad pealtvaatajatele ja piire kõrvalseisjatele, kohe kutsub enam inimesi laua ümber!
Eriti tore on aga see, et olete kasutusele võtnud kõrvalasuva hoone. Iseasi, kas selline ronimine on lubatud ja tehtav, kuid hea, et te pole ennast sellest kannustada lasknud. Kõiksugused erinevas suunas ja erinevaid kehaosi nõudvad liikumised ainult rikastavad ruumi kogemist ja kuna tegemist on ka suuresti ootamise kohaga, siis aitab ainult kaasa ajaveetmisele. Proovige leida (või küsige kelleltki) järgmiseks mõningaid näiteid säärastest liikumise või turnimise kohtadest ja mõelge, mis moodi neid sinna kohta panna saaks. Näiteks kasutasite nööri alla laskmiseks, kas selle nööri abil võiks veel kusagile jõuda? Joonistage järgmiseks ülesandeks veel variante, kuidas seda seina ära kasutada ja kindlasti tehke seda ka plaanis (pealtvaates), siis saab asjade paigutusest ja vahemaadest paremini aru.


Oled jõudnud lehekülje lõppu.

Lehekülge ei leitud, vabandame!