Sorteeri:

Tiim

/

Ülesanne

Ülesanne #8: Makett

Makett kooliruumi uuest kujundusest.

Kommenteerivad: Arhitektuurikooli õpetajad

Arhitektuurikool on huvikool, kus 7- kuni 19-aastased noored uurivad ja loovad ruumilist maailma. Arhitektuurikool tegutseb alates 2011. aastast ning on üks vähestest omataolistest nii Eestis kui ka Põhja-Euroopas ja Baltikumis. Arhitektuurikooli õpetajatel on kaheksa aastat kogemusi lastele ja noortele ruumi teemade tutvustamisega ning õppetegevuste väljatöötamisega. Tähelepanu tuuakse nii loodus- kui tehiskeskkonnale, mis kokku moodustavad meie toimimisruumi. Ühtviisi oluline on mõista nende mõlema keskkonna toimimist ja seaduspärasusi ning olla seejuures teadlik enda rollist selles. Arhitektuurikool on ühtlasi ka Kooliruumi projekti looja ja korraldaja.

Pähklimäe Gümnaasium / Sparta

Alesja Baranova
Darja Zolkina
Nikita Jagudin

Kuna viimaseks ülesandeks oli teha maketti, siis võtsime kokku oma jõudu ja ikkagi saime hakkama!
Maketil kujutasime kõige tähtsamad asjad ja meie töö tulemust võite näha fotodel mis on manuses.

Kommenteerivad:

Arhitektuurikooli õpetajad

Stiilne ja puhas makett! Koostöös eskiisi, plaani ja arvutis tehtud 3d mudeliga on kogu projekt nüüd tõesti terviklikult arusaadav.
Meeldib teie julge valik kasutada peamiselt vaid üht materjali.
Kiitus kannatlikkuse ja täpsuse eest. Maketi nokitsemine vajab järjepidevust. Kuid vahelduseks on oma kätega midagi luua ju päris mõnus?


Jõhvi Gümn / Kolmnurk

Lev Rodionov, Kristina Rebane, Gabriel Lehtla

Viimane ülesanne käes, otsustasime midagi särtsakat teha. Meie makett on tehtud paksust kartongist ja installatsiooni prototüüp kuivanud liimist. Kuigi meie põhiidee on lasta õpilastel ise installatsiooni ja ruumi kujundada soovime me i et seal oleks midagi sama julget ja silmapaistvat, mis paneks õpilasi mõtlema.

Kommenteerivad:

Arhitektuurikooli õpetajad

Väga tore, et olete käepärastest vahenditest teinud kiire töömaketi. Valgusefektid lisavad kindlasti meeleolu juurde. Makett võiks olla esitlemise jaoks rohkem viimistletud, kuid esmase üldmulje jaoks sobib. Ka siis, kui lasta õpilastel ise ideid pakkuda võiks nad proovida seda teha ruumiliselt ehk maketi abil. Tihtipeale annab see loovusele hoogu juurde. Mõõtkava tajumiseks võiks olla ka inimene kuidagi tähistatud, olgugi et reaalsuses sinna päriselt ei pääse.

Vahva lahendus kasutuseta ruumile!


Tabivere Põhikool / Püramiid

Karl-Sander Järvela, Grettel Pahurin, Sandra Peedo, Keili Rampe, Ferenc Šrof, Mihkel Vahtra

Me tegime kodunduse klassi kohta maketi. Selleks me valisime välja papist aluse kuhu hakkasime tegema sisustust taaskasutatud asjadest nt kommikarbid, plastikust topsid jne. Pappaluse sisse valmistasime erinevaid mööbliesemeid ja me liimisime need kuuma liimiga.

Kommenteerivad:

Arhitektuurikooli õpetajad

Olete lähenenud leidlikult ja pragmaatiliselt, kasutades ära "üleliigsed" ehk tühjaksjäänud asjad, see on nutikas. Õige suurusega kasti leidmine on ka vist päris hea vedamine, aga nagu fotost näha, siis seab see oma piirangud - ruumi saab pildistada ainult pealtvaates. Kui kasvõi 2 seina ära jätta, saaks teha n-ö inimsilma kõrguselt ka pilti ja saaks parema tunnetuse sellest, kuidas seal ruumis päriselt olla oleks. Või kui teha seinad äravõetavad, siis saaks ka paremadi vaatenurki ja seega ka täpsemalt järgi proovida, kas antud mõtted töötavad.
Teine soovitus, millele võiks mõelda - praegu on makett hästi kirju ja tähelepanu hakkavad tõmbama asjad, mida projekti järgi olemas ei olegi, nt kirjad või pildid karbil. Maketi aitaks tervilikumaks muuta näiteks paberiga katmine - kujutage ette, et karp on karkass, mida te katate omale sobiva materjaliga.
Samamoodi nagu eelmise ülesande lõpuks viskaksin seegi kord õhku küsimuse - kuhu jääb aktiivne ruumikasutus ja ronimisvõimalused? Kas maketil ehitusklotse ümber tõstes saaks teha selleks ruumi või võiks mingi osa mööblist olla liigutatav või kokkupandav? Mitut moodi saab klassi ümber kujundada, nii et seal saaks teha võimalikult erinevaid tegevusi?


Tabivere Põhikool / Kuubik

Eveli Haavik, Karin Joonson, Nikita Lageda, Jaan-Robert Reiman, Tanel Roots, Mia-Chanel Susi

Me tegime maketi pikapäevarühma ruumi kohta. Maketi valmistasime kommikarpidest, pudelikorkidest, plastikust ja super dough karbist. Me alguses võtsime oma super dough karbi. Me hakkasime lõikama ja liimima. Me tegime toolid ja ühe laua kommikarpidest, kott-toolid ja kraanikausi pudelikorkidest. Edasi tegime teised asjad plastikust nagu kolm lauda, ühe tahvli ja teleka.

Kommenteerivad:

Arhitektuurikooli õpetajad

Väga tore, et olete maketi tegemiseks materjale taaskasutanud. Materjalid on hästi ruumi sobitatud ja leidlikult lahendatud, näiteks poolikust pudelikorgist kraanikauss. Maketile võiksite juurde lisada inimese, et saaks paremini aru ruumi ja objektide mõõtmetest. Mulle tundub, et teie töös on praegu kommiümbristest toolid veidi suuremad, kui need tegelikult oleksid. Teinekord võite seda jälgida, et materjalide taaskasutamisel saaksid objektidele õiged mõõtmed.


Pähklimäe Gümnaasium / Arhicrab

German Lužin
Uliana Aseeva
Nikolai Sovetnikov
Ksenija Okuneva
Sofija Farbtuh
Kristina Kutuzova

Tegime kõik koos seda maketti ja olime väga rõõmsad, et vaatamata sellele, et kasutasime peamiselt ainult valget see töö näeb välja väga realistlikult.

Kommenteerivad:

Arhitektuurikooli õpetajad

Kena makett, nagu 3D mudeliski, olete läinud juba päris detailseks (nt lauajalad). See annabki valgele maketile reaalse tunde. Kuna kõik on valge, siis torkavad roheline taim ja prügikast eriti silma. Kui need ei ole teie projektis kõige olulisemad, siis oleks hea ka need valget värvi teha, nt tavalisest paberist rullida ja voltida. Värvi võiksite aktsendiks lisada sinna, kuhu soovite vaataja pilku tuua - mis on teie töös kõige olulisem?
Proovige julgelt teha mõni foto ka maketis "inimese silma kõrguselt", nii, nagu ma oleksin seal maketi ruumis ise sees.


Oled jõudnud lehekülje lõppu.

Lehekülge ei leitud, vabandame!