Sorteeri:
Tiim
/
Ülesanne
Ülesanne #8: Makett
Makett kooliruumi uuest kujundusest.
Saue Gümnaasium / W & H
Hanna-Leen Keerov, Marta Jaansoo
Valisime ruumi, mida kutsutakse meie koolis vana puhveti alaks. Valisime selle, sest nägime selles palju potentsiaali ja tahtsime selle hubasemaks muuta. Seda ruumi kasutavad paljud õpilased ning seal ei ole väga palju mõnusaid kohti. Me tahtsime seda muuta. Maketi ehitamisel tegeles Marta Mööbliga (nt kott-toolid) ja Hanna-Leen seinte ja lae ehitamisega. Ülesanne ei olnud eriti raske, aga vahepeal tekkis probleeme sellega, et poed olid kinni ja materjale ei olnud nii lihtne saada.
Pettumusi ega üllatus loovtööga seoses eriti ei olnud, kuid Marta oli üllatunud nähes kui palju saab tegelikult telefoni ja arvuti läbi ära teha ja Hanna-Leen ei osanud oodata, et loovtöös tehti ka palju muid asju, mis ei ole otseselt seotud selle projektiga.
Enda makettiga jäime üsna rahule ja arvame, et see tuli ilus välja.
Andrea: Näen, et olete korralikult pingutanud ja detaile lihvinud, mis annavad teie maketile palju isikupära ja meeleolu. Võibolla saate lõppesitluseks ka mõne inimfiguuri tuppa asetada, nt seisma või istuma. Nii saate ka ise näha, kas mööbli mõõdud vastavad inimkeha proportsioonidele ja näidata, kuidas ruumi kasutada.
Maketil on suur mõju vaataja arusaamade kujundamisele, mistõttu peaks iga kujund ja värv kuidagi tähenduslik olema. Nii vaibad, kardinad, pildid kui ka ehitusmaterjalid - kas need ergutavad, rahustavad või takistavad ruumi kasutamist ja seal suhtlemist? Kas lahtine vaip, mis on küll rõõmsalt värviline, on vajalik, nt liikumise aeglustamiseks? Või peab seal üldse jalatsid ära võtma?
Mõelge ka sellised esmapilgul pisiasjad läbi ja proovige lõppesitlusel oma valikuid lühidalt põhjendada, mitte lihtsalt rääkida, mida vaataja oma silmadega näeb. Tore, et tõite tööprotsessist esile ka oma järeldused.
Soovin teile sujuvat ja põnevat esitlust! Olete väga suure töö ära teinud ja oskate oma ideid väga huvitavalt esitada.
Saue Gümnaasium / Sushi
Harriet Grünberg, Kathariina Katrel Kaseväli
Siin on meie valmis makett, lisasime juurde ühe nuku/mehikese, et asjade suurusest paremini aru saada.
Väga lahe makett - näeb välja lausa selline, et seal võiks aset leida mõne animafilmi tegevus. Heegeldatud ja kootud vaibad-kardinad, mööbli maketeerimise materjal ja ka muud pisikesed detailid on super hästi valitud. Annab edasi just sellist kodust ja lõõgastumist soosivat atmosfääri, mida see ruum muidu pisut standardiseeritud koolikeskkonnas pakub.
Saue Gümnaasium / Arhitech
Mathias Johann Vilokas, Marten Võrklaev, Ron Rooni, Oliver Martin
Meie makett on tehtud kingakarbi sisse. Suurem osa mööblist oli tehtud paberist ning volditud.
Kommenteerib Margus:
Väga ilus ja selge makett. Tore, et olete vahepeal maketti täpsustanud, aknad ja pinnakatted on väga olulised tervikliku ruumi kirjeldamiseks. Endiselt soovitan mööblit ringi tõsta, erinevaid stsenaariume katsetada. Alguses oli teil kott-toolide mõte, ka seda saaks uuesti siin maketis läbi proovida - kasvõi selleks, et näidata, kuidas see teile mõttena ei sobinud. Isiklikult arvan, et oleksitegi võinud 3D programmi asemel maketi kui tööriista kasutada. See tuleb teil väga hästi välja!
Esitluse jaoks on see samuti hea vahend - tõstke asju ringi, ehitage algne olukord, siis mitu uut varianti, ning saate seeria pilte, mida kohe ka jutu kõrvale näidata.
Are Kool / Vinged Vennad
Kairon Hütt, Martti Simson, Romet Kakko, Gregor Sarapuu
Tuli selline makett, mis jäi kahjuks poolikuks.
Ann Kristiin:
Väga tore, et olete maketis kasutanud erinevaid värve ja materjale, samas töö viimistlus vajaks veel lihvi. Kindlasti olete selle maketi tegemise käigus õppinud, et maketeerimine nõuab palju kannatust ja täpsust ning mida rohkem maketeerite, seda enam saate kogemusi, milliseid materjale üldse saab edukalt värvida ja kuidas midagi liimida ja nii edasi. Nüüd on teil esimene kogemus olemas, soovitan ikka edasi teha!
Narva Keeltelütseum / NKL
Kristi Reisk
Jelizaveta Bespalova
Xenia Voronovich
Karina Zahharova
Marija Iljina
Uljana Safonova
Viktoria Suvorova
Roman Vassiljev
Esialgu ei äratanud see koht meie tähelepanu üldse. Kuid siis märkasime, et seal on see silmapaistmatu nurk, mida nüüd üldse ei kasutatakse ja mõistsime, et see võib väga kasulik olla. Otsustasime maketil kujutada pinki, lillepeenraid, purskkaevu ja see osutus õpilastele suurepäraseks puhkepaigaks. Liiatigi värskes õhus, mis sobib väga hästi umbsetest kabinettidest väsinud õpilastele. Seda nurka ei kasutatud enne meid kuidagi, kuid nüüd kasutasime kogu kooli ruumi, mida proovisime saavutada. Oleme oma maketiga rahul, sest kõik kukkus välja nii, nagu plaanisime.
Andrea: Näen, et olete kokku pannud toreda fotokollaaži kooli sisehoovist klassikalise purskkaevuga. Ilusa ilmaga on seal tõesti mõnus veesulinat kuulata, kuid mida teha vihmase ilmaga?
Teie valitud pingid toovad muidu kivisesse keskkonda puitu ja mitmekesisust. Taimekastid, kus on natuke loodust, võiksid isegi maja katusel või selle küljes olla. Mõelge, kas see koht võiks olla pigem avatud ja avar või mitmekesine ja vaheldustpakkuv? Kui klassiruumis on üksluine ja umbne, siis õues võiks olla rohkem värvi ja värskust, nagu ka ise välja tõite.
Lõppesitluseks võiksite näidata mitmeid erineva atmosfääri ja kasutusega fotokollaaže. Võibolla saate ka mõne inimfiguuri pildile asetada, et anda parem ettekujutus mõõtudest ja ruumi kasutamisest.
Soovin teile julgust ja häid mõtteid lõppesitluseks! Kasutage loovalt oma ideid erinevate vaatenurkade ja kasutusviiside loomiseks. Mõelge, kuidas teie rühma liikmetele õues aega meeldib veeta - kas istudes või seistes, lugedes või suheldes, üksi või mitmekesi? Kuidas saavad näiteks taimed ruumis erinevatel tasanditel paikneda ja niimoodi rohkem võimalusi puhkamiseks pakkuda?
Edu!
Kommenteerivad: Eesti Noorte Arhitektide Liidu (ENAL) liikmed ja EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid ning värsked vilistlased
Kaasa löövad aktiivsed tudengid on Karl Erik Miller kolmandalt kursuselt ning magistrandid Merilin Kaup, Laura Pint ja Margus Tammik. Vilistlastest kirjutavad tagasisidet Ann Kristiin Entson, Elina Liiva ja Andrea Miku.
ENALi liikmed Merilin, Laura, Margus, Ann Kristiin ja Elina hoolitsevad eri koolide arhitektuuritudengite ühtsustunde ja täiendõppe võimaluste eest väljaspool akadeemiat. Näiteks korraldati möödunud suvel Valgas rahvusvahelist mastaapset arhitektuuri suvekooli “Apathy”.
Andrea täiendab end õpetamisealaselt Noored Kooli programmis.
Ann Kristiin juhendab õpilasi ka Arhitektuurikoolis.