Sorteeri:

Tiim

/

Ülesanne

Ülesanne #6: Eskiis

Visand kooliruumi ümberkujundamisest.

Kommenteerivad: Eesti Noorte Arhitektide Liidu (ENAL) liikmed ja EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid ning värsked vilistlased

Kaasa löövad aktiivsed tudengid on Karl Erik Miller kolmandalt kursuselt ning magistrandid Merilin Kaup, Laura Pint ja Margus Tammik. Vilistlastest kirjutavad tagasisidet Ann Kristiin Entson, Elina Liiva ja Andrea Miku.

ENALi liikmed Merilin, Laura, Margus, Ann Kristiin ja Elina hoolitsevad eri koolide arhitektuuritudengite ühtsustunde ja täiendõppe võimaluste eest väljaspool akadeemiat. Näiteks korraldati möödunud suvel Valgas rahvusvahelist mastaapset arhitektuuri suvekooli “Apathy”.

Andrea täiendab end õpetamisealaselt Noored Kooli programmis.
Ann Kristiin juhendab õpilasi ka Arhitektuurikoolis.

Saue Gümnaasium / MEM

Marta Rõigas, Elinor Loikmaa, Maribel Kivi

Meie kolme poolt kujundatud ja mõeldud joonised ja inspiratsioonipilt. Loodame, et suutsime anda endast parima ja meie mõtted jõuavad teieni.

Kommenteerivad:

Eesti Noorte Arhitektide Liidu (ENAL) liikmed ja EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid ning värsked vilistlased

Laura:

Aitäh toreda lahenduse eest. Teie inspiratsioonipilt annab hästi edasi, millist tulemust tahate saavutada. Valitud kapid loovad mõnusa hubase õhkkonna ning mahutavad palju. Värvikombinatsioon on lihtne, aga mõjuv. Võrkseina toomine ruumi on väga tore mõte. Juba näen vaimusilmis, kuidas jätaksin klassikaaslastele sõnumeid sinna. Võrkssein annab hea võimaluse igal klassil isikupärastada oma garderoobi.


Saue Gümnaasium / Senku ja Tipsu

Senna Soome, Heleryn Vatsk

Meie mõlema eskiisid on üsna n.ö mugavad ja hubased. Mõlemad tahtsime tuua võimaluse istuda, juttu ajada, raamatut lugeda ja ühel eskiisil on isegi võimalus süüa osta.


Narva Soldino Gümnaasium / 13

Katja Semenova, Daniil Osokin, Olesja Rumantseva, Alina Ivanova

Me valisime koolidoorinurk sest seal on plalju inimesi ja ta on juba vana ja kole.

Kommenteerivad:

Eesti Noorte Arhitektide Liidu (ENAL) liikmed ja EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid ning värsked vilistlased

Karl Erik:

Näen, et olete mõtte edasiarenduseks siiski valinud uue asukoha, mida oleks veidi lihtsam uueilmeliseks muuta, koolis. Valik muidugi asjakohane, sest nagu linnaruumis on keskväljakud ja mänguväljakud kõige külastatumad avalikud ruumid, sest koolis on seda kindlasti ruumikamad koridorisopid. Detaili osas jääb pilt hetkel veidi kidakeelseks, mida kindlasti võiks parandada - selle all just detailide parem representatsioon (kas põrandal on kott-toolid või ronimiskivid). Eskiis sellest hoolimata annab aga hea aimduse projekti sihile ja ennustab midagi huvitavat. Edasi peaksin ma kõige olulisemaks lennukat mõtlemist, kus ei tohiks olla piire ratsionaalsuse tõttu.
Kas sein on lihtsalt sein? Kas taimede potid on tavalised või erilahendusega? Kas aknalaud on vaid kitsas riba asjade ajutiseks hoiustamiseks? Kas istumiseks on piiratud kogus igapäevaseid istumisvahendeid? ...
Veidi mõtlemisainet ja edu projektifaasi!


Narva Soldino Gümnaasium / EDU

Sofija Mikishko, Viktoria Vorobjova, Anastasia Zukova, Diana Gukovskaya

Söökla eskiis

Kommenteerivad:

Eesti Noorte Arhitektide Liidu (ENAL) liikmed ja EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid ning värsked vilistlased

Elina:

Tere!

Tore näha, et olete vältinud nn. klassikalist söökla lahendust.
Selline laua lahendus - üks pikk laud - muudab peale ruumi enda ka kindlasti paljut muud. Näiteks ei saa inimesed enam nii täpselt valida, kellega ühes lauas istuvad ning see omakorda toob juurde juhuslikke tutvumisi ja jutuajamisi. See on väga tore, kui ruum suudab sellist asja tekitada.

Sellise lahenduse loomisel peaks aga see ruum, kus söökla asub, olema väga pikliku kujuga. Võite mõelda, kas see oleks teie koolis kuidagi võimalik ning soovitan siinkohal mõelda ka õpilaste arvule.

Edu järgnevate ülesannete lahendamisel!


Lihula Gümnaasium / Harilik harilik

Melani Alpius, Gerlin Nellis, Emma Kustov, Mareena Metsamaa, Marietta Viherpuu, Hugo Noormets, Joosep Michels, Indrek Kivisalu, Madis Ääremann

Kool läks distantsõppele enne kui jõudsime koos lahendustega tegelema hakata. Seepärast pani peale virtuaalset arutelu iga õpilane oma ideed kodus paberile.

Kommenteerivad:

Eesti Noorte Arhitektide Liidu (ENAL) liikmed ja EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid ning värsked vilistlased

Laura:
Teil on palju toredaid mõtteid. Väga meeldivad liikumist soodustavad lahendused nagu lõuatõmbekang ja erikujulised istumised.
Juba olemasoleva trepi ära kasutamine ja sellele juurde ehitamine on väga hea lahendus, kuidas kaasajastada kooliruumi. Sisseehitatud elemendid aitavad hoida ruumi terviklikuna. Spiraalsed istumiskohad ruumi keskel teevad küll olemist mõnusamaks, kuid võivad jääda liikumisele ette. Võib-olla sobiks ruumi keskele hoopis modulaarne (muudetavate osadega) mööbel, mis saaks moodustada ka spiraale. Nii saaksid õpilased ise valida, millist ruumi osa kasutada. Väga tore, et olete välja toonud erinevaid istumise viise nagu kiiktool, võrkkiik, kott-tool jne.
Praktiliste elementide välja toomine nagu veevõttukoht ja istumine garderoobi juures on väga oluline. Need võivad tunduda küll väikeste osadena ruumis, kuid lisavad palju juurde kasutajakogemusele ning seega muudavad ruumi mõnusamaks.
Rippuv kunstitöö või lühter on hea viis, kuidas tuua ruumi hubasust. Soovitan mõelda, kuidas see võiks ühendada koolimaja erinevaid korruseid.
Pidage meeles kindlasti ruumi mõõte. Projekti jooniseid tehes mõelge välja, kui palju ruumi mingi mööbliese võtab.

Jõudu ja jaksu järgmiste ülesannetega!


Oled jõudnud lehekülje lõppu.

Lehekülge ei leitud, vabandame!