Sorteeri:
Tiim
/
Ülesanne
Ülesanne #4b: Reis kooli
Uurige kooli saabumise teekondi.
Narva Pähklimäe Gümnaasium / BRUTALISM
Jelizaveta Šaškina, Darja Gnidenko, Evelina Abina,
Gleb Sokolov, Dmitri Zareckii, Vladimir Platonov, Maksim Ovchinnikov
Mitu inimest meiie tiimist elavad teises linnas ja me tahaksime näida seda reis
Fotode kasutamine on hea mõte! Ja mulle meedlib ka, et olete märganud ka tavalist kõnniteed pildistada.
Oleks huvitav ka lugeda kaua võtab tavaliselt aega kooli tulek, eriti kaugemalt tulles ja kas kauem kulub bussiga sõitmisele või jalgsi kooli minekule aega ning kuidas bussis aega veedate (kas loete, olete telefonis, vaatate aknast välja jne) ja millise tegevuse juures tundub sõit kõige lühem.
Are Kool / Vinged Vennad
Romet Kakko, Kairon Hütt, Gregor Sarapuu, Martti Simson, Karl- Martin Võigas
Arvutasime välja ma koolitee
Karl- Martin: vahemaa 3 km, jalgsi 45 min, jalgrattaga 11 min, autoga 5 min
Gregor: vahemaa 4,2 km, jalgsi 45 min, jalgrattaga 11 min, autoga 3-5 min
Romet. vahemaa 1, 0 km, jalgsi 9 min, jalgrattaga 3 min, autoga 2 min
Kairon: vahemaa 880 m, jalgsi 9 min, jalgrattaga 2-3 min, autoga 2 mn
Martti; vahemaa 1,5 km, jalgsi 20 min, jalgrattaga 10 min, autoga 3 min
Tegelikult oleneb vahemaa läbimine sportlikkust võimekustest, heast jalgrattast, kas elad siin- või sealpool Via Balticat, sest tee ületamine nõuab tihti aega ja kannatust. Tegelikult ka sellest, kui palju tahame kooli tulla... :)
Väga hea tähelepanek, et suur maantee mõjutab väga palju ka seda, kuidas ja kui mugav on kuhugi, näiteks siis kooli minna. Ja ülesande lahendamisel kasutada sama vahemaa läbimiseks kujuva ala võrdlust on samuti kasulik, seda sageli uuringutes just tehaksegi. Võibolla avastas mõni teist ka, et näiteks jalgrattaga ja aotoga saab tegelikult üsna ühe kiiresti lühikesi teekondi läbida.
Lahenduses oleks olnud eriti hea ka muidugi lugeda, et kuidas keegi teist tavaliselt kooli läheb ja kas see on tegelikult ka kiireim viis.
Are Kool / Toredad Totsid
Angelika Laretei, Sandra Valgi, Isabel Murru, Liisa- Marie Kangor, Janet Brants, Karoliine Meil, Jane- Liis Kõnnussaar
Meie koolimaja asub keskusest veidike eemal. Õppima tullakse küll liini- või koolibussiga või vanemad toovad autoga enne tööleminekut või sõidetakse ise jalgrattaga või hoopis sammutakse sõprade seltsis jala.
Ma loodan, et kooliteekondongi alati nii rõõmus kui piltidelt paistab, siis peaks teekond üsna lühike tunduma! Väga positiivne, et olete pildistanud jalgratast rattahoidlas! Tihti võib just hea hoidla puudumine mõjutada jalgratta kasutamist.
Kuna kasutatavaid liikumisviise on mitmeid erinevaid, oleks huvitav edasi mõelda ka seda, et kas neil on mingi seos ka näiteks elukoha kaugusega. Eriti autoga kooli tulijate osas. Või millest see enamasti tundub sõltuvat, et kas tullakse autoga, bussiga, jalgsi või rattaga.
Kommenteerivad: Merlin Rehema
Merlin Rehema on liikuvusspetsialist, kes teeb koostööd erinevate ruumilise planeerimise konsultatsiooniettevõtetega ning Tallinna Ülikooli kultuurigeograafia programmi doktorant, kes on spetsialiseerunud jalgsi liikumisele ning selle toetamisele planeerimismeetmetega. Teadlasena huvitab teda linnas jalgsi liikumise kui transpordiviisi analüüsimine, kuid linnaplaneerija ja aktivistina soovib ta lisaks panustada ka paremasse linnakeskkonda. Ta lahendab linnas kõndimise probleeme nii oma doktoritöös, kui ka oma päevatöös ja läbi mittetulundusühingu Eesti Jalakäijate Liit algatuste. Lisaks on ta Tallinna Ülikoolis õpetanud ka jalakäijasõbralike keskkondade planeerimist, organiseerinud 2016. aastal avalikku debatti Arvamusfestivalil ning jaganud meedias oma arvamusi ja teadmiseid linnatranspordi planeerimise osas .