Sorteeri:

Tiim

/

Ülesanne

Ülesanne #2a: Inimvaatlus

Avastage seosed inimkeha ja ruumilise keskkonna vahel.

Kommenteerivad: Anne Tamm-Kivimets

Anne õpetab lapsi ja noori tantsima Tartus, Just Tantsukoolis, mida ta ka juhib ja arendab. Annel polnud tõsist plaani saada tantsuõpetajaks, aga jäi selle juurde läbi kahtluste, kõhkluste ja otsingute ning praeguseks on selle otsuse üle tänulik ja õnnelik. Tantsuõpetuses lähtub ta põhimõttest, et tants on üks eneseväljenduse vormidest ning tantsuõppe peamine eesmärk ongi õppida end väljendama, kasutades oma keha koos hea tehnika ning mõtlemisoskusega. Missiooniks oma erialal peab ta julgustamist, innustamist,  kogemuste jagamist, sütitamist…  Ruum on tema, kui tantsuinimese jaoks oluline komponent. Olgu see proovisaal oma võimalustega, mingi eriline paik inspiratsiooniallikana või esinemiskoht sealviibivate inimestega. Ruum on liikumise otsene mõjutaja ja vastupidi, ka inimesel on teda ümbritsevale ruumile otsene mõju. Seega on ruum väga oluline asi mida uurida, avastada ja kujundada.

Narva Soldino Gümnaasium / 13

Olesja Rumäntsva Daniil Osokin Katja Semenova Alina Ivanova

Meie vaatasime, kuidas õpilased tunnevad enda pärast tunde ja missugused tunned nendel on.
Pilt aknalaual
Tunned: kosutus
Pilt lauade taga
Tunned: ootus
Pilt treppi peal
Tunned: mõtlikkus
Pilt pingi peal
Tunned: igatsus
Pilt automaadi ees
Tuuned: ootus
Pilt koridoris, õpilane nõjutab istudes seinale.
Tunned: uimastus, väsimus
Pilt akna juures
Tunned: lootus, et koolipäev varsti lõpes
Pilt koridoris, õpilane nõjutab otsmiku seina vastu.
Tunned: igatsus, väsimus, ahastus

Kommenteerivad:

Anne Tamm-Kivimets

Hea idee siduda kohad koolimajas tunnetega? Võib olla saab poose veel rohkem tunnetega siduda, et nad väljendaksid just seda tunnet, mis antud koht esile kutsus. Hästi väjenduslikud on viimased kaks pilti - akna juures (lootus, et koolipäev varsti lõppeks) ja koridoris, õpilane nõjutab otsmiku seina vastu (igatsus, väsimus, ahastus).
Edasiseks soovitan uurida, mis neidtundeid mõjutab ja kuidas saate seda teadmist oma edaspidistes ülesannetes ära kasutada.


Narva Soldino Gümnaasium / Narva Ratas

Aleks Suvorov, Rodion Misnik, Timofei Lukjanov

Meie vaatasime, kuidas erinevad ruumid meie koolis ja meie asendid mõjutavad meid ja milliseid emotsioone me tunneme sel ajal. Valisime just neid objekte meie koolis, mis on meie jaoks kõige rohkem tuttavad ja mida me kasutame igapäevaselt.
Pilt raamatukogus
Tunded: rahu, mõtlikkus
Pilt sööklas:
Nälg, iha
Pilt garderoobis:
Kinnisus, ahtus
Pilt keldris:
Üksindus, vabadus
Pilt võimlas:
Sportlikkus, innustus
Pilt töökojas:
Ladusus, koostöö
Pilt twisteri mängides:
Heameel, lust

Kommenteerivad:

Anne Tamm-Kivimets

Pildid on hästi kooskõlas nimetatud tunnetega ja üsna loogiliselt seotud ka kohtadega, kus need üles võetud on. Küsimus tekkis küll keldris tekkiva vabadustunde osas, aga see näitab, et inimesed võivadki ka samas olukorras erinevalt tunda.
Tubli töö!
Edaspidiseks võib olla võiks uurida samas valguses kohti, mis nii igapäevased ei ole, et mis milliseid asendeid võtma sunnivad ja mis emtsoonid kaasnevad. Võib olla saaks siis mõnda seniteadmata kohta koolimajas kasutusse võtta.


Narva Soldino Gümnaasium / EDU

Viktoria Vorobjova, Sofija Mikishko, Anastasia Zukova, Diana Gukovskaya

Me vaatasime kuidas meie keha reageerib erinevates ruumides ja milliseid tunned tekkivad sellel ajal.
1 foto oli tehtud värvilise seina juures. Meie tunded: imetlus, vaimustus, heameel.
2 foto oli tehtud trepil.Meie tunded: vabadus, rahu.
3 foto oli tehtud wc-s. Meie tunded: lõdvestus, rahu.
4 foto oli tehtud riietusruumide juures. Meie tunded: igavus.
5 foto oli tehtud desinfitseerija juures. Meie tunded: me tunneme turvalisust.
6 foto oli tehtud lastekorpuses seina juures, kus on kujutatud Narva kindlus. Meie tunded: rahu.

Kommenteerivad:

Anne Tamm-Kivimets

Juba kolmas töö, mis emotsioonidega seotud! Ei tea küll, kuidas te kõik selle peale tulite, aga tunnustada tahan kõiki, sest vaatamata sarnasele lähenemisele on tööd erinevad. Olete üles leidnud ka erinevad kohad koolimajas, need ei kattu teie töödes (kui mu mälu kind ei peta :) )
Teie pildid mõjuvad visuaalselt hästi, olete rõõmsad ja positiivsed, sobituvad ümbritsevasse ruumi. Ka kirjeldatavad tunded on ruumis olevate objektidega mõnusas seoses. Foto lavastustes võib olla saaks veel paremini ruumiga seostatud emotsioone välja tuua.


Saue Gümnaasium / Uno paralelo

Tiina Irula, Kadi Erendi, Nele Salusaar, Kertu Madelene Ladva

Tegime selle töö vaadeldes kooliõpilasi ja kuidas nad istuvad.

Kommenteerivad:

Anne Tamm-Kivimets

Lahe, et olete mänginud ühe kohaga ja leidnud seal erinevaid võimalusi. Koht on muidugi ka üsna inspireeriv.
Visandatud istumisasenditest võib järeldada, et mugavad need pingid just ei ole või siis, et õpilased on koolis ikka päris väsinud.
Mida ette võtta?


Saue Gümnaasium / Senku ja Tipsu

Senna Soome, Heleryn Vatsk

Vaatasime kuidas õpilased vahetunnis ja tunnis olid. Need joonistatud poosid olid kõige tüüpilisemad.

Kommenteerivad:

Anne Tamm-Kivimets

Ei tea, kas see oli teadlik, aga teie visandatud ja pildistatud kujud haakuvad omavahel, sirged ja nurgelised mõlemal puhul. Ruuduline paber ilmselt soodustab sirgete joonte tajumist, fotodel võimendavad teie nurgelisi poose üksteise taga paiknevad pingid. Väga huvitavalt mõjub :)
Haakute fotodel ruumiga väga hästi.


Oled jõudnud lehekülje lõppu.

Lehekülge ei leitud, vabandame!